Zoeken

maandag 4 mei 2020

Gaat de coronacrisis ons hele leven op z'n kop zetten?

Begin maart, nog voordat mijn nieuwe boek goed en wel gedrukt was, begon ik aan de opvolger van Eindelijk hypotheekvrij! Inmiddels heb ik zoveel ruw materiaal dat ik dat boek - dat ik gekscherend al eens Eindelijk voorbij! heb genoemd - in theorie nu al op de markt zou kunnen brengen als een soort appendix. Vraag is op dit moment niet alleen of dat bewuste boek ooit echt zal verschijnen, vraag is ook hoe het leven er ná corona precies uit komt te zien. In elk geval heeft het op microniveau mijn muzieksmaak al radicaal gewijzigd.



Op het eerste oog lijkt het misschien niet heel interessant om te weten naar welke muziek ik precies luister als ik de krant zit te lezen of een boek aan het schrijven ben (zeker wanneer muziek slechts een marginale rol speelt in je leven), maar het is symptomatisch voor de aardverschuiving die deze crisis heeft veroorzaakt. Er wordt veel gespeculeerd over hoe het leven er ná corona precies uit zal komen te zien en dat is niet voor niets. Veel van wat vertrouwd is, zal straks niet meer bestaan of onherkenbaar van gedaante zijn veranderd. Met andere woorden: er staan ons tal van kleine en grote veranderingen te wachten.

Grappig genoeg had ik het onderwerp voor dit blog al bedacht, toen ik bovenstaande column las in de zaterdagkrant die ik elke week van onze buren krijg. Schrijver Ilja Leonard Pfeijffer vertelt daarin hoe de crisis van invloed is op zijn muzieksmaak. Hij hield altijd al van klassieke muziek, maar hij heeft de laatste tijd binnen dat genre vooral behoefte aan 'voorspelbare' klanken. Die bieden hem in deze onzekere tijd niet alleen troost door hun schoonheid, maar ook houvast door de structuur van de composities. Hij luistert dus niet alleen naar andere muziek, maar hoort daarin plots ook iets heel anders.


Nu is mijn eigen muzieksmaak altijd al tamelijk eclectisch geweest, want ik luister zowel naar punkrock als naar de door Pfeijffer genoemd componist Palestrina. Van hokjes heb ik me nog nooit iets aangetrokken en ook niet van wat hoort, want het enige wat telt is wat je er zélf in hoort. Dus luister ik met vlagen naar oude blues, dan weer naar de hele tijd naar hiphop of Duitse symfonische rock. Maar de laatste weken is het vooral - en niet geheel toevallig - spacerock. Aanleiding is de heruitgave van het verzamelalbum Roadhawks, maar er is een reden waarom ik daarna bij Hawkwind bleef hangen.

Aan de ene kant heeft dat met nostalgie te maken, want het is muziek waar ik naar luisterde toen ik op de middelbare school zat. Aan de andere kant is dit, met al die bliepjes en piepjes en teksten over ruimtereizen en een toekomst vol geavanceerde robots, natuurlijk de ultieme vorm van escapisme. Je zit met je hoofd in de kosmos en relativeert de aardse problemen door je de ontzagwekkende omvang en oneindigheid van het heelal voor te stellen. Het gevolg is dat ik voor de komst van corona een stuk of zes cd's bezat van Hawkwind, terwijl ik nu al ruimschoots op het dubbele zit.


Daar bleef het echter niet bij, want naast de instrumentale spacerock van ons eigen Monomyth (waarvan ik inmiddels alle vier de cd's in bezit heb) stopte ik opeens ook een album van Richard Pinhas in mijn virtuele boodschappenmandje. Die artiest vertegenwoordigt óók een nostalgische waarde, want aan mijn vakanties in Frankrijk hield ik als tiener drie langspeelplaten over van de elektronicapioniers Heldon. Eén daarvan had ik jaren gelden al eens op cd gekocht, maar nu volgde ik opeens de verrichtingen van oprichter Pinhas met volle aandacht.

Op een van zijn albums staat een instrumentaal nummer dat langer duurt dan een uur. Je hoort vervormde gitaren, soms zo vervormd dat je denkt naar synthesizers te luisteren, aangevuld met slagwerk van een Japanse drumvirtuoos. Het is muziek die enorm veel van de luisteraar vraagt en waarin je pas na verschillende luisterbeurten iets van een structuur kunt ontdekken. Het is in zekere zin precies het omgekeerde van wat Pfeijffer doet, maar heeft tegelijk alles te maken met de coronacrisis. Niet alleen leidt het enorm af, je brein is ook de hele tijd bezig om iets totaal onbekends en onvoorspelbaars te bevatten.

33 opmerkingen:

  1. Jeetje Theresa. Heftig hoor. En die man op je foto is de betoverde Anderson?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. HOE KREEG IK MIJN LENING VAN DIT GROTE BEDRIJF

    Hallo mijn lieve mensen, ik ben Linda McDonald, woon momenteel in Austin Texas, VS. Ik ben op dit moment een weduwe met drie kinderen en ik zat vast in een financiële situatie in april 2020 en ik moest mijn rekeningen herfinancieren en betalen. Ik heb geprobeerd om leningen te zoeken bij verschillende kredietverstrekkers, zowel privé als zakelijk, maar nooit met succes, en de meeste banken hebben mijn krediet afgewezen, niet ten volle ten prooi vallen aan die schurken die ze zelf geldschieter noemen, ze zijn allemaal oplichterij, alles wat ze willen is jouw geld en u zult niet meer van hen horen dat ze het mij twee keer hebben aangedaan voordat ik de heer David Wilson ontmoette. Het interessantste is dat mijn lening binnen 74 uur aan mij is overgemaakt, dus ik zal u adviseren contact op te nemen met de heer David als u bent geïnteresseerd in het verkrijgen van een lening en u weet zeker dat u hem op tijd kunt terugbetalen. U kunt contact met hem opnemen via e-mail ……… (davidwilsonloancompany4@gmail.com) Geen kredietcontrole, geen mede-ondertekenaar met slechts 2% rente en betere aflossingsplannen en schema als u contact moet opnemen met een bedrijf met betrekking tot het veiligstellen van een lening zonder onderpand, neem dan vandaag nog contact op met de heer David Wilson voor uw lening.
    Ze bieden allerlei soorten leningen aan
    Lening op korte termijn (5_10 jaar)
    Langlopende lening (20_40)
    Lening op middellange termijn (10_20)
    Ze bieden een lening aan
    Woninglening ............., Zakelijke lening ........ Schuldlening .......
    Studielening .........., lening voor opstarten van bedrijven
    Zakelijke lening ......., Bedrijfslening .............. enz
    E-mail .......... (davidwilsonloancompany4@gmail.com)
    Als het gaat om financiële crisis en lening, dan is de financiële lening van David Wilson de plek om naartoe te gaan, vertel hem alsjeblieft dat ik mevrouw Linda McDonald je veel geluk toewees ... ....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik wil van deze gelegenheid gebruik maken om dr. Ajayi te bedanken, omdat hij de vrede in mijn gebroken huwelijk heeft helpen herstellen, ik leer hem kennen via een vriend die hij heeft geholpen met geluksgetallen om groot te worden in een loterij. ik wil niet in details treden, maar wat ik je graag wil laten weten is dat Dr. Ajayi een echte spirituele man is omdat ik hulp zocht uit verschillende bronnen, maar er gebeurde niets totdat mijn vriend me aan hem voorstelde, ik nam contact met hem op over mijn verbroken huwelijk en legde hem alles uit, hij vertelde me wat er moest gebeuren wat ik deed en vandaag ben ik een gelukkige man in mijn huwelijk, mijn vrouw kwam thuis en zei dat ze niet langer wilde scheiden en dankzij dr. Ajayi is zwanger van een zoontje en mijn financiële status is verbeterd. als je hulp nodig hebt bij wat je ook dwarszit, neem dan contact op met de Great Spell Caster Dr Ajayi via e-mail drajayi1990@gmail.com of Whatsapp: + 2347084887094 hij is 100% gegarandeerd.
    ook voor de volgende spreuk kun je bij hem terecht.

    * Huwelijksspreuk
    * Werkbevordering spreuk
    * geluksnummers voor loterij
    * Magic pen voor examens
    * Win een rechtszaak
    * Beschermingsspreuk
    * welvaartspreuk
    enzovoort....

    Wees niet verlegen, neem contact met hem op en laat uw problemen binnen enkele dagen oplossen
    spirituele interventie.
    E-mail: drajayi1990@gmail.com
    Viber / Whatsapp: + 2347084887094

    BeantwoordenVerwijderen
  4. vriendelijke groeten
    Mijn naam is ADRIANA TANGUILA.
    Gewoon om dit moment van vreugde met je te delen.
    Ik heb net een lening van € 30.000 ontvangen van een grote Spaanse Franco-handelaar.
    Met hem had ik totale voldoening.
    Momenteel ben ik de gelukkigste vrouw ter wereld.
    En dit dankzij één man.
    Het is God die mij in de weg heeft gezet.
    En ik ga deze getuigenis met u delen.
    Zijn naam is ALAIN FESTOR.
    Dit is een man die zijn verplichtingen altijd respecteert.
    Hij is een man van zijn woord.
    Het is uniek.
    Als u geld moet lenen,
    Ik vraag u contact met hen op te nemen.
    Hij is een zeer effectieve man op de lijst met betrouwbare documenten.
    Voor meer informatie over deze man,
    Neem contact met mij op via e-mail: adriana.tanguila132@gmail.com
    Of neem contact op met de geldschieter: alainfestor1955@gmail.com
    DANK

    BeantwoordenVerwijderen
  5. vriendelijke groeten
    Mijn naam is ADRIANA TANGUILA.
    Gewoon om dit moment van vreugde met je te delen.
    Ik heb net een lening van € 30.000 ontvangen van een grote Spaanse Franco-handelaar.
    Met hem had ik totale voldoening.
    Momenteel ben ik de gelukkigste vrouw ter wereld.
    En dit dankzij één man.
    Het is God die mij in de weg heeft gezet.
    En ik ga deze getuigenis met u delen.
    Zijn naam is ALAIN FESTOR.
    Dit is een man die zijn verplichtingen altijd respecteert.
    Hij is een man van zijn woord.
    Het is uniek.
    Als u geld moet lenen,
    Ik vraag u contact met hen op te nemen.
    Hij is een zeer effectieve man op de lijst met betrouwbare documenten.
    Voor meer informatie over deze man,
    Neem contact met mij op via e-mail: adriana.tanguila132@gmail.com
    Of neem contact op met de geldschieter: alainfestor1955@gmail.com
    DANK

    BeantwoordenVerwijderen
  6. HALLO; Heb je een lening nodig?
    Wij verstrekken leningen aan particulieren: persoonlijke consumptieleningen, woonkredieten, aflossing van kredieten, aflossing van schulden (om al uw schulden in één keer te innen), studielening, lening om de aankoop van uw auto te financieren.

    Heeft u een lening nodig om uw project te financieren?
    Wij kunnen u ondersteunen met een lening om uw projecten uit te voeren zoals: de bouw van uw huizen, kantoren, boerderijen, maar ook het financieren van uw reisprojecten, uw bedrijf of een project waarvoor u externe financiering nodig heeft.

    Heeft u een investeringsfonds nodig?
    We kunnen investeren in uw grote projecten. Dit is gereserveerd voor bedrijven die investeerders zoeken om hun onderzoeksprojecten, vastgoedprojecten, overnames en andere zakelijke behoeften te financieren.

    KIES NU DE BESTE LENINGSMOGELIJKHEDEN !!! Neem voor meer informatie over onze diensten contact met ons op via dit e-mailadres: novaglobalfinances@gmail.com

    Wat we aanbieden;
    Wij bieden allerlei soorten leendiensten aan, zowel beveiligde als ongedekte leningen, schuldconsolidatie en vele andere tegen een zeer redelijk tarief.

    NOVA GLOBAL FINANCIAL SERVICES is de dochteronderneming van een van de sterkste financiële groepen in Europa en wereldwijd met een groot kapitaal. NOVA GLOBAL FINANCIAL SERVICES volgt een strategie om aanwezig te zijn waar groei wordt gevonden, klanten te verbinden met de kansen die het genereert, bedrijven te helpen groeien, economieën te laten gedijen en individuen hun ambities te realiseren.

    Stuur nu een leningaanvraag !!!
    Naam: Camilla Karlsen (leencentrumfunctionaris)
    Contactmail: novaglobalfinances@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo en welkom bij Spotlight Global Loan Services, mijn naam is Claudia Klein, ik ben een geldschieter en ook een kredietadviseur.

    Heeft u dringend financiële versterking nodig? Heeft u een lening nodig voor verschillende doeleinden? als uw antwoord ja is, zal ik u adviseren contact op te nemen met mijn bedrijf via | spotlightglobalservices@gmail.com | of stuur ons een bericht op WhatsApp: +4915758108767 | en binnen 24 uur een lening op uw rekening hebben, omdat we uitstekende leendiensten over de hele wereld bieden.

    We bieden allerlei soorten leendiensten aan (persoonlijke lening, zakelijke lening en nog veel meer), we bieden zowel langlopende als kortlopende leningen aan. Mijn bedrijf helpt u met een breed scala aan leenproducten verschillende doelen te bereiken.

    We weten dat het verkrijgen van een legitieme lening altijd een groot probleem is geweest Voor mensen die een financieel probleem hebben en er een oplossing voor nodig hebben, vinden veel mensen het zo moeilijk om een ​​lening met eigen vermogen te krijgen van hun lokale banken of andere financiële instellingen vanwege hoge rente tarief, onvoldoende onderpand, verhouding schuld / inkomen, lage credit score of andere redenen.

    Geen wachttijden of stressvolle bankbezoeken meer. Onze service is 24/7 beschikbaar - u kunt een lening krijgen en uw transacties voltooien waar en wanneer u die nodig heeft.

    Wij bieden 24-uurs lening van wereldklasse. Voor vragen / vragen? - Stuur een e-mail naar | spotlightglobalservices@gmail.com | of stuur ons een bericht op WhatsApp: +4915758108767 | & Ontvang in een oogwenk een reactie.

    Uw familie, vrienden en collega's hoeven niet te weten dat u weinig geld heeft, schrijf ons gewoon en u ontvangt een lening.

    Je financiële vrijheid ligt in jouw handen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. HOE KREEG IK MIJN LENING VAN DIT GROTE BEDRIJF

    Hallo lieve mensen, ik ben Linda McDonald en woon momenteel in Austin Texas, VS. Ik ben op dit moment een weduwe met drie kinderen en ik zat vast in een financiële situatie in april 2020 en ik moest herfinancieren en mijn rekeningen betalen. Ik heb geprobeerd om leningen te zoeken bij verschillende kredietverstrekkers, zowel privé als zakelijk, maar nooit met succes, en de meeste banken hebben mijn krediet afgewezen, niet ten volle ten prooi vallen aan die schurken die hen zelfgeldlener noemen, ze zijn allemaal oplichterij, alles wat ze willen is jouw geld en u zult niet meer van hen horen dat ze het mij twee keer hebben aangedaan voordat ik de heer David Wilson ontmoette. Het interessantste is dat mijn lening binnen 74 uur aan mij is overgemaakt, dus ik zal u adviseren contact op te nemen met de heer David als u bent geïnteresseerd in het verkrijgen van een lening en u weet zeker dat u hem op tijd kunt terugbetalen. U kunt contact met hem opnemen via e-mail ……… (davidwilsonloancompany4@gmail.com) Geen kredietcontrole, geen mede-ondertekenaar met slechts 2% rente en betere terugbetalingsplannen en schema als u contact moet opnemen met een bedrijf met betrekking tot het veiligstellen van een lening zonder onderpand, neem dan vandaag nog contact op met de heer David Wilson voor uw lening.

    Ze bieden allerlei soorten leningen aan.
    Lening op korte termijn (5_10 jaar)
    Langlopende lening (20_40)
    Lening op middellange termijn (10_20)
    Ze bieden een lening aan
    Woninglening ............., Zakelijke lening ........ Schuldlening .......
    Studielening .........., lening voor opstarten van bedrijven
    Zakelijke lening ......., Bedrijfslening .............. enz
    E-mail .......... (davidwilsonloancompany4@gmail.com)
    Als het gaat om financiële crisis en lening, dan is de financiële lening van David Wilson de plek om naartoe te gaan, vertel hem alsjeblieft dat ik mevrouw Linda McDonald je veel geluk toewees ... ....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Snelle lening in minder dan 24 uur. We informeren het grote publiek dat we een lening aanbieden van € 2000 tot € 50 miljoen euro met een rentepercentage van 3%. gegarandeerd, getest en betrouwbaar, onmiddellijke beslissing van een directe geldschieter. Betaaldagleningen of leningen op afbetaling zonder harde kredietcontrole. Bezoek ons vandaag nog!
    E-mail ( bailiegiffordmoney@gmail.com )

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Naam: ....... Zalina Diato
    Beroep ....... Directeur
    Leningbedrag Ontvangen ... € 6,4 miljoen
    Rentevoet ..... 1%
    Lening bedrijf ...... AASIMAHA ADILA AHMED LENING FIRM
    E-mail ..... aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com

    Mijn naam is Zalina uit Azië, ik woon hier in Linz, ik ben een grote vastgoedinvesteerder, ik ben getrouwd met een slechte man die alles heeft vernietigd dat ik heb gewerkt en voor 31 jaar heb gebouwd. Hij bracht me bankschuld en ik kon niet betalen, mijn eigendommen aan zee werden gesiez ik benaderde veel banken en geen bank stond klaar om me een lening te geven omdat ik een slechte krediet kreeg, ik dank ALLAH voor het beëindigen van mijn verdriet door AASIMAHA ADILA AHMED LOAN FIRM.Ik las een paar dagen geleden een zakelijk tijdschrift toen ik veel getuigenissen tegenkwam over het gerenommeerde kredietbedrijf dat mensen in schulden helpt en leningen verstrekt voor investeringen zonder stress zoals de commerciële banken. Ik nam de e-mail en solliciteerde, hoewel ik een grapje vond toen ik mijn lening op mijn rekening kreeg. AASIMAHA ADILA AHMED LENING FIRM gaf me (€ 6,4 miljoen), tegen een rentetarief van 1%, ik wil iedereen die een legitieme leningfirma wil, adviseren om contact op te nemen met AASIMAHA ADILA AHMED LENING FIRM die 100% Geniue biedt en lening garandeert. Ik heb begon mijn schuld te betalen en mijn bedrijf nieuw leven in te blazen. moge God je zegenen.

    Solliciteer op: aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Opmerkingen over 2020 Ik heb dringend een lening nodig om mijn rekeningen te betalen

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mijn lening van 45.000 euro is zojuist verstrekt, heel erg bedankt LAPO MICRO FINANCE. Ik zal over uw diensten praten met mensen om me heen die een lening of financiële hulp nodig hebben omdat ik onder de indruk ben van uw snelle reactie. Als u een lening nodig heeft Aarzel dan niet om contact op te nemen met een echte legale kredietverstrekker met 100% garantie: E-mail: lapofunding960@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo allemaal, ik ben super opgewonden vandaag. Ik zag reacties van mensen die al een lening hadden gekregen van Sabinhelps@gmail.com en toen besloot ik me aan te melden op basis van hun aanbevelingen. Een paar uur geleden bevestigde ik in totaal 10.000 euro die ik van mijn eigen bankrekening had aangevraagd. Dit is echt geweldig nieuws en ik raad iedereen die een echte lening nodig heeft aan om een aanvraag in te dienen via e-mail: sabinhelps@gmail.com of whatsapp haar op +79267494861

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hallo, mijn naam is Claudia Klein, ik ben een geldschieter en ook een financieel adviseur.

    Heeft u dringend financiële versterking nodig? Heeft u voor verschillende doeleinden een lening nodig? als uw antwoord ja is, raad ik u aan om contact op te nemen met mijn kantoor via | spotlightglobalservices@gmail.com | of stuur ons een bericht op WhatsApp: +4915758108767 | en binnen 24 uur een lening op uw rekening hebben staan, want we bieden uitstekende leendiensten over de hele wereld.

    We bieden allerlei soorten leendiensten aan (persoonlijke lening, zakelijke lening en nog veel meer), we bieden zowel langlopende als kortlopende leningen aan en ook kunt u tot 15 miljoen euro lenen. Mijn bedrijf helpt u verschillende doelen te bereiken met een breed scala aan leningproducten.

    We weten dat het krijgen van een legitieme lening altijd een enorm probleem is geweest.Voor individuen die een financieel probleem hebben en er een oplossing voor nodig hebben, vinden veel mensen het zo moeilijk om een ​​eigen vermogen te krijgen van hun lokale banken of andere financiële instellingen vanwege de hoge rente rente, onvoldoende onderpand, verhouding tussen schuld en inkomen, lage kredietscore of andere redenen.

    Geen wachttijden of stressvolle bankbezoeken meer. Onze service is 24/7 beschikbaar - u kunt een lening krijgen en uw transacties afronden waar en wanneer u maar wilt.

    Wij bieden 24 uur leendiensten van wereldklasse. Voor vragen / vragen? - Stuur een e-mail naar | spotlightglobalservices@gmail.com | of stuur ons een bericht op WhatsApp: +4915758108767 | & Ontvang direct een reactie.

    Uw familie, vrienden en collega's hoeven niet te weten dat u weinig geld heeft, schrijf ons gewoon en u ontvangt een lening.

    Uw financiële vrijheid ligt in uw handen!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik wil Karin Sabine lenen voor mij een lening van € 10.000 waarderen. als je een dringende lening nodig hebt, voorkom dan dat je wordt opgelicht door nep-geldschieters en solliciteer via een echte leningfirma via e-mail sabinhelps@gmail.com whatsapp +79267494861

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik heb mijn reeds geprogrammeerde en blanco pinautomaat om zes maanden lang elke dag $ 5.500 op te nemen. Ik ben hier zo blij mee, want ik heb de mijne vorige week gekregen en ik heb er al $ 33.000 van gekregen. Georg Bednorz Hackers deelt de kaarten uit om de armen en behoeftigen te helpen, hoewel het illegaal is, maar het is iets aardigs en hij is niet zoals andere zwendel die doet alsof hij de lege pinautomaten heeft. Niemand wordt betrapt bij het gebruik van de kaart. haal de jouwe vandaag nog van Georg Bednorz Hackers! Stuur gewoon een e-mail naar georgbednorzhackers@gmail.com of stuur hem een sms / WhatsApp via 1 (262) 355-8285

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Bent u op zoek naar een bepaalde leningaanbieding? Misschien een legitieme geldschieter voor grote leningen, of goedkope en snelle leningen tegen 2% per jaar om noodrekeningen en schulden te betalen? neem nu contact met ons op via e-mail chosengenerationloancompany@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen

  18. IK WIL DE HEER LEROY BEDANKT VOOR HET GEVEN VAN MIJ EEN LENING IK HEB MEERDERE KEER OPLOSSEN IN EEN PROBEER EEN ONLINE LENING TE KRIJGEN TOT IK DIAMANTLENINGEN VOND OM MIJ EEN LENING TE GEVEN VAN 43000 EUR ZONDER ENIGE VOORUITBETALING ALS U VANDAAG EEN DRINGEND LENING NODIG HEBT: diamondloans24@yahoo.com whatsapp +16613814014

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik had ruzie met mijn vriend wat leidde tot onze breuk, ik maakte me zorgen over onze relatie omdat ik zoveel van mijn vriend houd en hem niet wilde verliezen, dus besloot ik een oplossing te zoeken op internet en ik zag verschillende getuigenissen van de mensen die Heer Bubuza bedanken voor het herenigen van hun relatie. Ik was verrast, dus nam ik onmiddellijk contact op met Lord Bubuza op WhatsApp: +1 505 569 0396 en vertelde hem mijn relatieproblemen, hij reageerde en beloofde me te helpen. Hij verzekerde me dat ik de resultaten binnen 12 tot 16 uur zal zien. Ik deed wat hij me had opgedragen, 15 uur later belde mijn vriend me huilend op en smeekte me om te vergeven en hem terug te accepteren. Lord Bubuza is geweldig en ik kan niet stoppen hem te bedanken. Neem contact met hem op voor hulp via WhatsApp: +1 505 569 0396 of via e-mail: lordbubuzamiraclework@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  20. echt getuigenis en goed nieuws !!!

    Mijn naam is Mohammad, ik heb net mijn lening ontvangen en deze is overgemaakt naar mijn bankrekening, een paar dagen geleden heb ik een aanvraag ingediend bij de Dangote Loan Company via Lady Jane (Ladyjanealice@gmail.com), ik heb Lady Jane gevraagd naar de Dangote-lening De vereisten van het bedrijf en Jane vertelden me dat als ik aan alle vereisten zou voldoen, mijn lening onmiddellijk aan mij zou worden overgemaakt

    En geloof me nu, want mijn lening van Rp11bn met 2% rente voor mijn kolenmijnbedrijf is zojuist goedgekeurd en overgeschreven naar mijn rekening. Dit is een droom die nog moet komen, ik beloof Lady Jane dat ik de wereld zal vertellen of dit waar is? en ik zal het de wereld nu vertellen omdat het waar is

    U hoeft geen registratiekosten, licentiekosten te betalen, voldoet aan de Dangote Loan Company en u krijgt uw lening

    neem voor meer informatie contact met mij op via e-mail: mahammadismali234@gmail.com en neem nu contact op met de Dangote Loan Company voor uw lening via e-mail Dangotegrouploandepartment@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  21. GETUIGENIS OVER HOE IK MIJN LENING KREEG VAN EEN ECHTE LENINGSMAATSCHAPPIJ (R.M.L.C)

    Hallo vrienden!!! Mijn naam is Alexis Arnaud. ik wil getuigen van de goede leningverstrekker die me licht liet zien nadat hij was opgelicht door 5 verschillende internationale internetleners, ze beloven allemaal om me een lening te geven nadat ze me veel vergoedingen hebben laten betalen die niets opleverden en geen positief resultaat opleverden. ik verloor mijn hard verdiende geld en het was in totaal 17.000,00 euro. Toen ik op een dag door het internet aan het browsen was en er gefrustreerd uitzag toen ik een getuigenisvrouw tegenkwam die ook was opgelicht en uiteindelijk werd gelinkt aan een legitiem kredietbedrijf genaamd Mary Judy Financial Service en e-mail (mary.judy555@gmail.com) waar ze eindelijk kreeg haar lening, dus ik besloot contact op te nemen met dezelfde kredietmaatschappij en vertelde hen mijn verhaal over hoe ik werd opgelicht door 5 verschillende geldschieters die niets anders deden dan me meer pijn te bezorgen. Ik leg het per mail uit aan het bedrijf en het enige wat ze me vertelden was dat ik niet meer moest huilen omdat ik mijn lening in hun bedrijf krijg en ook ik heb de juiste keuze gemaakt om contact met hen op te nemen. ik vulde het aanvraagformulier voor een lening in en ging verder met alles wat van mij werd gevraagd en tot mijn schrik kreeg ik een leningbedrag van 250.000,00 EURO van dit geweldige bedrijf (Mary Judy Financial Service) beheerd door mevrouw Mary Judy, een godvrezende vrouw en hier ben vandaag blij omdat dit bedrijf me een lening heeft gegeven, dus ik heb mezelf beloofd dat ik op internet zal blijven getuigen over hoe ik mijn lening heb gekregen. Met spoed een lening nodig? vriendelijk en snel contact opnemen met dit geweldige bedrijf nu voor uw lening via e-mail: mary.judy555@gmail.com ze is vriendelijk hartelijk. ik blijf David Leonel ... Haar Whatsapp-nummer: +1 (305) 7710689

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Getuigenis over hoe mijn leven werd getransformeerd (mary.judy555@gmail.com)

    Mijn naam is Laura Louise, ik woon in Antwerpen, België, en ik ben vandaag een gelukkige vrouw? Ik vertelde mezelf dat elke leningverstrekker die mijn leven en dat van mijn gezin zou kunnen veranderen, ik elke persoon die op zoek is naar een lening naar Hen zal verwijzen. Als u een lening nodig heeft en u bent er 100% zeker van dat u de lening zult terugbetalen, neem dan contact met hen op en vertel hen dat Laura Louise u naar hen heeft verwezen. e-mail mevrouw Mary Judy via: (mary.judy555@gmail.com) Haar Whatsapp-nummer: +1 (305) 7710689

    BeantwoordenVerwijderen

  23. GETUIGENIS VAN HOE IK MIJN LENING KREEG UIT EEN LEGIT LENING

    Goede dag

    Ik ben Juliette Jessica, momenteel woonachtig in Antwerpen stad België. Ik ben momenteel een weduwe met vier kinderen en ik zat vast in een financiële situatie in mei 2018 en ik moest mijn rekeningen herfinancieren en betalen. Ik heb geprobeerd leningen te zoeken bij verschillende kredietverstrekkers, zowel privé als zakelijk, maar nooit met succes, en de meeste banken weigerden mijn krediet. Maar zoals God het wilde, werd ik voorgesteld aan een vrouw van God, een particuliere leningverstrekker die me een lening van 850.000 euro gaf en vandaag ben ik een bedrijfseigenaar en het gaat momenteel goed met mijn kinderen, als je contact moet opnemen met een bedrijf met verwijzing naar het verkrijgen van een lening zonder onderpand, geen kredietcontrole, geen medeondertekenaar met slechts 3% rente en betere aflossingsplannen en -schema, neem dan contact op met mevrouw Mary Judy (mary.judy555@gmail.com). Hij weet niet dat ik dit doe, maar ik ben nu zo blij en ik heb besloten om mensen meer over haar te laten weten en ik wil ook dat God haar meer zal zegenen. U kunt contact met haar opnemen via zijn e-mail: (mary.judy555@gmail.com) Haar Whatsapp-nummer: +1 (305) 7710689

    BeantwoordenVerwijderen
  24. GETUIGENIS VAN HOE IK MIJN LENING KREEG UIT EEN LEGIT LENING

    Mijn naam is Mathias Maxim, een burger van Brussel. ik ben opgelicht door 4 verschillende internationale internetverstrekkers, ze beloven allemaal me een lening te geven nadat ze me verschillende vergoedingen hebben laten betalen die niets opleverden en geen positief resultaat opleverden. ik verloor mijn harde verdiensten. Toen ik op een dag met tranen in mijn ogen door het internet bladerde, kwam ik een getuigenis tegen van een man die ook was opgelicht en uiteindelijk werd gekoppeld aan een legitiem kredietbedrijf genaamd MARY JUDY FINANCIËLE DIENSTEN (mary.judy555@gmail.com) waar hij kreeg eindelijk zijn lening, dus ik besloot contact op te nemen met dezelfde leningmaatschappij en vertelde hen mijn verhaal over hoe ik werd opgelicht door 4 verschillende leningverstrekkers die niets anders deden dan me meer pijn bezorgen. Ik leg het per mail uit aan het bedrijf en het enige wat ze me vertelden was dat ik niet meer moest huilen omdat ik mijn lening in hun bedrijf krijg en ook ik heb de juiste keuze gemaakt om contact met hen op te nemen. ik vulde het aanvraagformulier voor een lening in en ging verder met alles wat van mij werd gevraagd en ik kreeg een leningbedrag van 270.000,00 EURO van dit geweldige bedrijf (MARY JUDY FINANCIËLE DIENSTEN) beheerd door de heer Gary Mark en hier ben ik vandaag blij omdat MARY JUDY FINANCIËLE DIENSTEN heeft me een lening gegeven, dus ik heb mezelf beloofd dat ik op internet zal blijven getuigen over hoe ik aan mijn lening ben gekomen. Heeft u met spoed een lening nodig?neem nu vriendelijk en snel contact op met MARY JUDY FINANCIËLE DIENSTEN voor uw lening via e-mail: mary.judy555@gmail.com

    CONTACT
    MARY JUDY FINANCIËLE DIENSTEN
    E-mail: mary.judy555@gmail.com
    Haar Whatsapp-nummer: +1 (305) 7710689

    BeantwoordenVerwijderen
  25. ALS U DENKT AAN EEN BEDRIJFSLENING / INVESTERINGSLENING, IS Apex Finance HIER VOOR U: apexquickloanfinance09@gmail.com

    We hebben meer dan $ 180 miljoen aan bedrijfsleningen verstrekt aan meer dan 15.000 ondernemers zoals jij. We gebruiken onze aangewezen risicotechnologie om u de juiste zakelijke lening te verstrekken, zodat u uw bedrijf kunt laten groeien.

    Neem bij interesse vandaag nog contact met ons op via:
    apexquickloanfinance09@gmail.com
    ___________________________
    Onze diensten zijn snel en betrouwbaar, leningen worden binnen 72 uur na succesvolle aanvraag goedgekeurd. Wij bieden leningen aan variërend van minimaal $ 5000 tot maximaal $ 20 miljoen.

    Wij zijn gecertificeerd en uw privacy is bij ons 100% veilig. Maak u geen zorgen meer over uw leningen of financiën.

    Neem vandaag nog contact met ons op via:

    apexquickloanfinance09@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hallo allemaal, ik ben super opgewonden vandaag. Ik zag reacties van mensen die al een lening hadden gekregen van Sabinhelps@gmail.com en toen besloot ik me aan te melden op basis van hun aanbevelingen. Een paar uur geleden bevestigde ik in totaal 10.000 euro die ik van mijn eigen bankrekening had aangevraagd. Dit is echt geweldig nieuws en ik raad iedereen die een echte lening nodig heeft aan om een aanvraag in te dienen via e-mail: sabinhelps@gmail.com of whatsapp haar op +79267494861.

    BeantwoordenVerwijderen

  27. IK WIL DE HEER LEROY BEDANKT VOOR HET GEVEN VAN MIJ EEN LENING IK HEB MEERDERE KEER OPLOSSEN IN EEN PROBEER EEN ONLINE LENING TE KRIJGEN TOT IK DIAMANTLENINGEN VOND OM MIJ EEN LENING TE GEVEN VAN 43000 EUR ZONDER ENIGE VOORUITBETALING ALS U VANDAAG EEN DRINGEND LENING NODIG HEBT: diamondloans24@yahoo.com whatsapp +16613814014

    BeantwoordenVerwijderen

  28. IK WIL DE HEER LEROY BEDANKT VOOR HET GEVEN VAN MIJ EEN LENING IK HEB MEERDERE KEER OPLOSSEN IN EEN PROBEER EEN ONLINE LENING TE KRIJGEN TOT IK DIAMANTLENINGEN VOND OM MIJ EEN LENING TE GEVEN VAN 43000 EUR ZONDER ENIGE VOORUITBETALING ALS U VANDAAG EEN DRINGEND LENING NODIG HEBT: diamondloans24@yahoo.com whatsapp +16613814014

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Mijn lening van 23.000 euro is zojuist verstrekt, heel erg bedankt LAPO MICRO FINANCE. Ik zal over je diensten praten met mensen om me heen die een lening of financiële hulp nodig hebben, want ik ben onder de indruk van je snelle reactie. Als je een lening nodig hebt Aarzel niet om contact op te nemen met een echte legale geldschieter met 100% garantie: E-mail: lapofunding960@gmail.com




    Mijn lening van 23.000 euro is zojuist verstrekt, heel erg bedankt LAPO MICRO FINANCE. Ik zal over je diensten praten met mensen om me heen die een lening of financiële hulp nodig hebben, want ik ben onder de indruk van je snelle reactie. Als je een lening nodig hebt Aarzel niet om contact op te nemen met een echte legale geldschieter met 100% garantie: E-mail: lapofunding960@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen

  30. IK WIL DE HEER LEROY BEDANKT VOOR HET GEVEN VAN MIJ EEN LENING IK HEB MEERDERE KEER OPLOSSEN IN EEN PROBEER EEN ONLINE LENING TE KRIJGEN TOT IK DIAMANTLENINGEN VOND OM MIJ EEN LENING TE GEVEN VAN 43000 EUR ZONDER ENIGE VOORUITBETALING ALS U VANDAAG EEN DRINGEND LENING NODIG HEBT: diamondloans24@yahoo.com whatsapp +16613814014

    BeantwoordenVerwijderen

  31. IK WIL DE HEER LEROY BEDANKT VOOR HET GEVEN VAN MIJ EEN LENING IK HEB MEERDERE KEER OPLOSSEN IN EEN PROBEER EEN ONLINE LENING TE KRIJGEN TOT IK DIAMANTLENINGEN VOND OM MIJ EEN LENING TE GEVEN VAN 43000 EUR ZONDER ENIGE VOORUITBETALING ALS U VANDAAG EEN DRINGEND LENING NODIG HEBT diamondloans24@yahoo.com whatsapp +16613814014

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Snel zakelijk lenen of rekeningen betalen tegen 3% rente? Wij bieden zakelijke lening, persoonlijke lening, woningkrediet, autolening, studielening, schuldconsolidatielening e.t.c. ongeacht uw kredietscore. We zijn gegarandeerd in het verstrekken van financiële diensten aan onze talrijke klanten over de hele wereld. Met een maximale looptijd van 1 tot 30 jaar, varieert onze lening van 2.000 euro (tweeduizend euro) tot $ 50.000.000,00. (Vijftig miljoen euro). We lenen ook in USA DOLLARS, EURO en PONDEN! Neem voor meer informatie contact met ons op via deze e-mail: (robertokennety@gmail.com), of WhatsApp: +1(518)219-0838

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Snel zakelijk lenen of rekeningen betalen tegen 3% rente? Wij bieden zakelijke lening, persoonlijke lening, woningkrediet, autolening, studielening, schuldconsolidatielening e.t.c. ongeacht uw kredietscore. We zijn gegarandeerd in het verstrekken van financiële diensten aan onze talrijke klanten over de hele wereld. Met een maximale looptijd van 1 tot 30 jaar, varieert onze lening van 2.000 euro (tweeduizend euro) tot $ 50.000.000,00. (Vijftig miljoen euro). We lenen ook in USA DOLLARS, EURO en PONDEN! Neem voor meer informatie contact met ons op via deze e-mail: (robertokennety@gmail.com), of WhatsApp: +1(518)219-0838

    BeantwoordenVerwijderen