Zoeken

maandag 27 januari 2020

Wordt dit dan de eerste winter van mijn leven zonder sneeuw?

Natuurlijk is de winter nog niet voorbij, maar het begint er steeds meer op te lijken dat hij deze keer passeert zonder ook maar één keer zijn tanden te laten zien. Je kunt daar je schouders over ophalen, maar zelf gruw ik bij de gedachte dat dit weleens de eerste winter van mijn leven zou kunnen worden zonder ook maar één vlokje sneeuw. Op de plank met apocalyptische romans in mijn werkkamer staat een boek van een Finse thrillerschrijver waarin al werd voorspeld dat de winters van morgen meer op de herfst zouden gaan lijken.  


Met enige regelmaat krijg ik de vraag voorgeschoteld of ik - behalve een romanschrijver - ook een romanticus ben. Die vraag is voor velerlei uitleg vatbaar, al denk ik in mijn geval niet meteen aan rozenblaadjes op het dekbed en bossen bloemen. Je kunt ook met een romantische blik kijken naar donkere winteravonden bij kaarslicht of een dampend glas glühwein langs de ijsbaan. Op precies dezelfde manier kan ik me als een klein kind verheugen op een pak door de weerman aangekondigde sneeuw. Wat dat betreft lijk ik op mijn opa én op al die weermannen die zich in de handen wrijven bij écht winterweer.

Een paar jaar geleden ging ik op een winteravond naar bed in de wetenschap dat het die nacht zou gaan sneeuwen. Toen ik om vijf uur 's ochtends wakker werd en door de gordijnen tuurde, zag ik dat het inderdaad flink aan het sneeuwen was. Vervolgens heb ik, om mijn vrouw niet te wekken, zomaar wat kleren bij elkaar geraapt en ben ik stilletjes naar buiten geslopen. Ik was zo dun gekleed dat ik de volgende dag prompt ziek werd, maar ik zal nooit meer vergeten hoe ik via een deur in de geluidswal op de vluchtstrook stapte van de snelweg waar het verkeer zich stapvoets een weg door de sneeuw baande.


Een van de wat minder rationele redenen om eind jaren negentig een vakantiehuisje te kopen in de kop van Overijssel was het feit dat de kans op vorst en sneeuw in het noordoosten net iets groter is dan in het kustgebied waar wij zelf wonen. De eerste keer dat we er als gezin overnachtten, werden we meteen getrakteerd op ijspegels van een halve meter aan de dakrand en een onwaarschijnlijk dik pak sneeuw. Sindsdien is er geen winter verstreken zonder iets van winterse neerslag, zodat je elk jaar foto's kunt maken die de goedkeuring van Anton Pieck zouden kunnen wegdragen.

Ooit logeerde ik een paar dagen in ons vakantiehuisje samen met mijn oudste zoon met het voornemen om eerder naar huis te gaan vanwege een zoveeljarige bruiloft. Bij vertrek viel er wat natte sneeuw die al snel veranderde in zulke serieuze vlokken dat we op de snelweg rechtsomkeert hebben gemaakt. Vervolgens zijn we in het bos gestopt voor een lange wandeling door de maagdelijke sneeuw en hebben we aan ons verblijf nog een nachtje vastgeknoopt. Alleen die ene onvergetelijke herinnering was de aanschaf van dat huisje al meer dan waard.


In mijn allerlaatste jaar als weekbladjournalist las ik bovenstaande thriller van een nieuwe, veelbelovende Finse auteur. Van het plot herinner ik me niks, maar wel van het decor. Het verhaal speelt zich af in een nabije toekomst waarin de herfst zes maanden duurt en regen en wind mensen tot wanhoop drijven. Dat leek me toen een gruwelijk toekomstbeeld, terwijl we er nu al met één been in staan. Een wereld zonder sneeuw en ijs is een kille wereld waarin geen ruimte meer is voor romantiek of dierbare jeugdherinneringen.

Dit blog gaat niet over de opwarming van de aarde, maar over dingen die voorbijgaan. Wie ouder wordt, ziet zijn vertrouwde wereld steeds verder afbrokkelen. Dat hoort bij het leven en is onvermijdelijk. Mensen vallen weg, bekende plekken worden gesloopt of veranderen onherkenbaar, idolen van vroeger verdwijnen van het toneel, oude standpunten zijn ineens wereldvreemd of zelfs abject. Dat weet je en dat went, maar tegelijk ben ik nog helemaal niet klaar voor een wereld zonder warme chocolademelk, sneeuwpoppen en lange wandelingen door een sprookjesachtig landschap.

31 opmerkingen:

  1. Hier viel gisteren sneeuw! Ik moest op de fiets ergens heen voor een medische afspraak en kwam aan als een sneeuwpop. Jas en muts en handschoenen waren helemaal bedekt met sneeuw!
    Als ik op de weerberichten afga, dan was dat waarschijnlijk de eerste en de laatste sneeuw deze winter.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vrees het ook, want hier is nog geen vlokje gevallen.

      Verwijderen
    2. De beste plaats om je geliefde binnen 24 uur terug te krijgen is op: aoba5019@gmail.com of bel / WhatsApp hem +27740386124. Deze machtige man, DR ADELEKE, hielp me mijn man terug te krijgen en hij bracht mijn verloren geliefde binnen 24 uur naar mij terug met zijn krachtige betovering met slechts 340 euro om de spullen te krijgen die nodig waren voor de betovering. Desalniettemin zal ik degenen met relatieproblemen adviseren verder te klagen bij DR ADELEKE via bovenstaande gegevens '

      Verwijderen
  2. 1 februari zwaai ik vrij onverwacht mijn aflossingsvrije hypotheek uit. De winter mis ik ook, mijn aflossingsvrije hypotheek zal ik niet missen🤪

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb nooit wat met sneeuw gehad...Ik snap dat er velen zijn die het geweldig vinden hoor, maar nee ben blij dat we geen sneeuwprut meer hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die detective ben ik nu aan het lezen. Bang makend. Doet me denken aan "de hamer van Luciver"ook zo'n oud boek met een plot dat er misschien aan zit te komen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb De hamer van Lucifer toevallig ook in de kast staan. Misschien zal ik dat boek binnenkort eens gaan herlezen.

      Verwijderen
  5. De beste plek om je geliefde terug te krijgen binnen de periode van 24 uur is op: aoba5019@gmail.com of bel/WhatsApp hem +27740386124. Deze machtige man DR ADELEKE hielp me mijn man terug te krijgen en hij bracht mijn verloren minnaar terug naar mij binnen de periode van 24 uur met zijn krachtige spreuk met slechts 340 euro om de items die nodig zijn voor de spreuk te krijgen. Niettemin zal ik adviseren die met relatie problemen om verder daar klaagt dr ADELEKE via deze details hierboven'

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Liefde is altijd mooi als je met de ware persoon, jij en ware minnaar. Ik ben Mayruris Camplelo Mijn vriendje heeft brak met mij en ik was eenzaam, dus ik was gericht op een zeer vriendelijke en grote spell caster Dr ADELEKE die me hielp om terug te brengen mijn minnaar naar mij en hij vroeg me voor 340 euro voor de items die nodig zijn voor de spreuk en vandaag ben ik met hem nu en we zijn gelukkig samen. Ik ben erg dankbaar voor wat je hebt gedaan voor mij Dr ADELEKE u e-mail hem aoba5019@gmail.com of Whatsapp me via +27740386124.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. HOE KREEG IK MIJN LENING VAN DIT GROTE BEDRIJF

    Hallo mijn lieve mensen, ik ben Linda McDonald, woon momenteel in Austin Texas, VS. Ik ben op dit moment een weduwe met drie kinderen en ik zat vast in een financiële situatie in april 2020 en ik moest mijn rekeningen herfinancieren en betalen. Ik heb geprobeerd om leningen te zoeken bij verschillende kredietverstrekkers, zowel privé als zakelijk, maar nooit met succes, en de meeste banken hebben mijn krediet afgewezen, niet ten volle ten prooi vallen aan die schurken die ze zelf geldschieter noemen, ze zijn allemaal oplichterij, alles wat ze willen is jouw geld en u zult niet meer van hen horen dat ze het mij twee keer hebben aangedaan voordat ik de heer David Wilson ontmoette. Het interessantste is dat mijn lening binnen 74 uur aan mij is overgemaakt, dus ik zal u adviseren contact op te nemen met de heer David als u bent geïnteresseerd in het verkrijgen van een lening en u weet zeker dat u hem op tijd kunt terugbetalen. U kunt contact met hem opnemen via e-mail ……… (davidwilsonloancompany4@gmail.com) Geen kredietcontrole, geen mede-ondertekenaar met slechts 2% rente en betere aflossingsplannen en schema als u contact moet opnemen met een bedrijf met betrekking tot het veiligstellen van een lening zonder onderpand, neem dan vandaag nog contact op met de heer David Wilson voor uw lening.
    Ze bieden allerlei soorten leningen aan
    Lening op korte termijn (5_10 jaar)
    Langlopende lening (20_40)
    Lening op middellange termijn (10_20)
    Ze bieden een lening aan
    Woninglening ............., Zakelijke lening ........ Schuldlening .......
    Studielening .........., lening voor opstarten van bedrijven
    Zakelijke lening ......., Bedrijfslening .............. enz
    E-mail .......... (davidwilsonloancompany4@gmail.com)
    Als het gaat om financiële crisis en lening, dan is de financiële lening van David Wilson de plek om naartoe te gaan, vertel hem alsjeblieft dat ik mevrouw Linda McDonald je veel geluk toewees ... ....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo, heeft u een snelle lening nodig?
    Ik ben Susan Benson. Ik ben een geldschieter en ook een financieel adviseur.

    Gezien de stagnatie die de wereld doormaakt als gevolg van de impact van het coronavirus (COVID-19) op het bedrijfsleven en de economie, worden veel mensen geconfronteerd met vroegtijdige financiële uitdagingen en met de aanwezigheid van een contant overschot in mijn bedrijf, we willen de geldcirculatie versnellen door klanten binnen en buiten Europa te financieren met een lening.

    Heeft u een lening nodig om een ​​bedrijf op te starten, een huis of auto te kopen of heeft u een lening nodig om andere persoonlijke redenen? Als uw antwoord JA is, zal ik u adviseren om contact op te nemen met mijn bedrijf. Wij verlenen allerlei soorten leendiensten, zowel beveiligde als ongedekte leningen. Het enige dat u hoeft te doen, is ons te schrijven via e-mail: sunshinefinancialgroupinc@gmail.com of ons rechtstreeks een bericht te sturen op WhatsApp / Telegram via: +447903159998 en ontvang onmiddellijk een reactie.

    Wij zijn een uitgebreide financiële dienstverlener en we zijn toegewijd om u te helpen uw financiële doelstellingen op lange en korte termijn te verbeteren, omdat uw financiële stabiliteit ons uiteindelijke doel is.

    Functies en voordelen;
    * Gemak - U kunt altijd en overal een lening aanvragen.
    * Flexibel bedrag - U beslist hoeveel u wilt lenen.
    * Fast Direct Funding - Ontvang uw lening binnen 24 uur na goedkeuring.
    * Flexibele rentevoet van 2,5% tot 3% per jaar
    * Hoge goedkeuringspercentages
    * U krijgt de kans om de terugbetalingsdatum te selecteren, hetzij wekelijks, maandelijks of jaarlijks voor een duur van 1-30 jaar.
    * Geen verborgen kosten

    Veel mensen vinden het om een ​​of andere reden zo moeilijk om een ​​lening te krijgen van hun lokale banken of andere financiële instellingen, we zijn hier om u te helpen.

    Als u echt een oplossing nodig heeft voor uw financiële uitdagingen, bent u een stap verwijderd om financieel vrij te worden, schrijf ons vriendelijk voor meer informatie via:
    E-mail: sunshinefinancialgroupinc@gmail.com OF;
    WhatsApp / Telegram: +447903159998
    2020 © ️ In orde gereserveerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo kijker
    Wij zijn professionele handelaren, die wekelijks forex en binair voor investeerders verdienen, vertellen u graag meer over ons investeringsplatform waar u al vanaf $ 200 kunt beleggen en wekelijks $ 2000 kunt verdienen. Veel mensen hebben al eerder van dit investeringsaanbod geprofiteerd. en tijdens dit convid-19-virus, als u financiële moeilijkheden doormaakt als gevolg van dit coronavirus en u heeft hulp nodig bij het betalen van rekeningen, kiest u gewoon een geschikt investeringsplan voor uzelf en begint u wekelijks winst te maken: $ 500 om $ 7.000 te verdienen in 7 dagen: $ 1000 om $ 10000 te verdienen in 7 dagen: $ 5000 om in 7 dagen $ 50000 te verdienen.
    Neem nu contact op via WhatsApp om uw investering te starten: (+12166263236)
    e-mail: carlose78910@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Halo semuanya, Nama saya Siska wibowo saya tinggal di Surabaya di Indonesia, saya seorang mahasiswa, saya ingin menggunakan kesempatan ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman untuk sangat berhati-hati karena ada banyak perusahaan pinjaman penipuan dan kejahatan di sini di internet , Sampai saya melihat posting Bapak Suryanto tentang Nyonya Esther Patrick dan saya menghubunginya melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

    Beberapa bulan yang lalu, saya putus asa untuk membantu biaya sekolah dan proyek saya tetapi tidak ada yang membantu dan ayah saya hanya dapat memperbaiki beberapa hal yang bahkan tidak cukup, jadi saya mencari pinjaman online tetapi scammed.

    Saya hampir tidak menyerah sampai saya mencari saran dari teman saya Pak Suryanto memanggil saya pemberi pinjaman yang sangat andal yang meminjamkan dengan pinjaman tanpa jaminan sebesar Rp200.000.000 dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau tekanan dengan tingkat bunga rendah 2 %. Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa rekening bank saya dan menemukan bahwa nomor saya diterapkan langsung ditransfer ke rekening bank saya tanpa penundaan atau kekecewaan, segera saya menghubungi ibu melalui (estherpatrick83@gmail.com)

    Dan juga saya diberi pilihan apakah saya ingin cek kertas dikirim kepada saya melalui jasa kurir, tetapi saya mengatakan kepada mereka untuk mentransfer uang ke rekening bank saya, karena saya berjanji bahwa saya akan membagikan kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres atau penundaan.

    Yakin dan yakin bahwa ini asli karena saya memiliki semua bukti pemrosesan pinjaman ini termasuk kartu ID, dokumen perjanjian pinjaman, dan semua dokumen. Saya sangat mempercayai Madam ESTHER PATRICK dengan penghargaan dan kepercayaan perusahaan yang sepenuh hati karena dia benar-benar telah membantu hidup saya membayar proyek saya. Anda sangat beruntung memiliki kesempatan untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman, silakan hubungi Madam melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

    Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (siskawibowo71@gmail.com) jika Anda merasa kesulitan atau menginginkan prosedur untuk mendapatkan pinjaman

    Sekarang, yang saya lakukan adalah mencoba untuk memenuhi pembayaran pinjaman bulanan yang saya kirim langsung ke rekening bulanan Nyonya seperti yang diarahkan. Tuhan akan memberkati Nyonya ESTHER PATRICK untuk Segalanya. Saya bersyukur

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo, heb je financiële steun nodig? Heb je een lening nodig?
    Ik ben Susan Benson van Sunshine Financial Group. Ik ben een geldschieter en ook een financieel adviseur.

    Wij verlenen allerlei soorten leningdiensten (persoonlijke lening, zakelijke lening, hypotheeklening en vele andere). Wij verstrekken zowel langlopende als kortlopende leningen, gedekte en ongedekte leningen tegen een betaalbare rente van 3% per jaar. Voor meer informatie over onze service kunt u ons gewoon schrijven via mail: sunshinefinancialgroupinc@gmail.com of ons rechtstreeks een bericht sturen via WhatsApp of Telegram via: +447903159998 en ontvang direct een reactie.

    Wij zijn een uitgebreide financiële dienstverlener en we zijn toegewijd om u te helpen uw financiële doelstellingen op lange en korte termijn te verbeteren, omdat uw financiële stabiliteit ons uiteindelijke doel is.

    Met wat er over de hele wereld gebeurt, worden veel mensen geconfronteerd met vroegtijdige financiële uitdagingen, sommigen vinden het om een ​​of andere reden zo moeilijk om een ​​lening te krijgen van hun lokale banken of andere financiële instellingen.

    Wij kunnen u helpen met een oplossing voor uw financiële uitdagingen, schrijf gewoon naar mijn kantoor en wij helpen u met een lening. We hebben talloze individuen en organisaties geholpen die over de hele wereld met financiële moeilijkheden te maken hebben gehad. Wanneer u bij ons solliciteert, solliciteert u bij een vertrouwd bedrijf dat om uw financiële behoeften geeft, onze hoogste prioriteit is uw financiële stabiliteit.

    Voor meer informatie over ons kredietaanbod kunt u ons uw kredietaanvraag sturen via:
    E-mail: (sunshinefinancialgroupinc@gmail.com) OF;
    WhatsApp: +447903159998
    U kunt altijd en overal naar ons schrijven.
    2020 © ️Alle rechten voorbehouden

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik heb een tekort aan woorden voor de geweldige winst die je me in slechts een week hebt helpen verdienen met de strategie voor binaire opties. Het spijt me zo dat ik in het begin twijfelde, ik investeerde $ 200 en verdiende $ 2.500 in slechts een week, en bleef meer investeren, vandaag ben ik financieel succesvol, u kunt contact met hem opnemen via e-mail: carlose78910@gmail.com
    Via whatsapp: (+12166263236)
    Ik raad je aan om niet te aarzelen. Hij is geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik heb een tekort aan woorden voor de geweldige winst die je me in slechts een week hebt helpen verdienen met de strategie voor binaire opties. Het spijt me zo dat ik in het begin twijfelde, ik investeerde $ 200 en verdiende $ 2.500 in slechts een week, en bleef meer investeren, vandaag ben ik financieel succesvol, u kunt contact met hem opnemen via e-mail: carlose78910@gmail.com
    Via whatsapp: (+12166263236)
    Ik raad je aan om niet te aarzelen. Hij is geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Naam: ....... Zalina Diato
    Beroep ....... Directeur
    Leningbedrag Ontvangen ... € 6,4 miljoen
    Rentevoet ..... 1%
    Lening bedrijf ...... AASIMAHA ADILA AHMED LENING FIRM
    E-mail ..... aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com

    Mijn naam is Zalina uit Azië, ik woon hier in Linz, ik ben een grote vastgoedinvesteerder, ik ben getrouwd met een slechte man die alles heeft vernietigd dat ik heb gewerkt en voor 31 jaar heb gebouwd. Hij bracht me bankschuld en ik kon niet betalen, mijn eigendommen aan zee werden gesiez ik benaderde veel banken en geen bank stond klaar om me een lening te geven omdat ik een slechte krediet kreeg, ik dank ALLAH voor het beëindigen van mijn verdriet door AASIMAHA ADILA AHMED LOAN FIRM.Ik las een paar dagen geleden een zakelijk tijdschrift toen ik veel getuigenissen tegenkwam over het gerenommeerde kredietbedrijf dat mensen in schulden helpt en leningen verstrekt voor investeringen zonder stress zoals de commerciële banken. Ik nam de e-mail en solliciteerde, hoewel ik een grapje vond toen ik mijn lening op mijn rekening kreeg. AASIMAHA ADILA AHMED LENING FIRM gaf me (€ 6,4 miljoen), tegen een rentetarief van 1%, ik wil iedereen die een legitieme leningfirma wil, adviseren om contact op te nemen met AASIMAHA ADILA AHMED LENING FIRM die 100% Geniue biedt en lening garandeert. Ik heb begon mijn schuld te betalen en mijn bedrijf nieuw leven in te blazen. moge God je zegenen.

    Solliciteer op: aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  15. We have a direct genuine provider for BG/SBLC specifically for lease, at leasing price of 4+2 of face value, Issuance by HSBC London/Hong Kong or any other AA rated Bank in Europe, Middle East or USA.

    Contact : Mr. DARREN C CHENG
    Email: Darrencraig002@gmail.com
    skype : keatcheng2@gmail.com

    Intermediaries/Consultants/Brokers are welcome to bring their clients and are 100% protected. In complete confidence, we will work together for the benefits of all parties involved.

    All inquires to Mr. Darren should include the following minimum information so I can quickly address your needs:

    Complete contact information:
    What exactly do you need?
    How long do you need it for?
    Are you a principal borrower or a broker?

    Contact me for more details.

    Whatsapp: +19733700521

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Name..Brian Günter Haugen
    Lebe in ..... Nordrhein-Westfalen
    Beruf ...... Geschäftsmann
    Darlehensbetrag .... 250.000 €
    Darlehenszinsen .... 1%
    Religion: Katholizismus
    Meine E-Mail für jeden Equire; brianhuagen101@gmail.com

    Es wurde gesagt, dass das Leben nur dann wirklich in vollen Zügen genossen werden kann, wenn es Leiden und Schmerzen gegeben hat. Ich bin froh und dankbar, dass ich bei meiner Mizuho Bank, Ltd. Filiale Düsseldorf einen Kredit in Höhe von 250.000 € erhalten habe Bankkonto,. Sind Sie ein Mann oder eine Frau und haben einen Kredit beantragt und wurden von Ihrer Bank abgelehnt? Ich möchte Ihnen heute sagen, dass Sie einen Kredit von der besten Online-Firma erhalten können und nicht viele Dokumente ausfüllen müssen, sie haben auch einen guten Zinssatz von 1%. Ich wurde von einem Freund, der einen Kredit von ihnen erhalten hatte, der AASIMAHA ADILA LOAN COMPANY vorgestellt. Ich brauchte Bargeld und besuchte meine Bank. Sie sagten mir, dass ich wegen schlechter Kredite nicht qualifiziert sei, einen Kredit zu erhalten, und die Bankzinsen auch hoch. Ich bin jetzt glücklich, weil ich das große Geschäft meiner Träume aufbauen kann. Meine Zahlung wird bald beginnen. Verschwenden Sie keine Zeit mehr mit der Geschäftsbank mit dem hohen Zinssatz und wenden Sie AASIMAHA ADILA AHMED LOAN FIRM an, um Ihre Darlehensmittel zu erhalten. Sie sind sehr schnell zu genehmigten Darlehen und schreiben Ihr Konto am selben Tag des Antrags gut. Nein, zu viele Prozesse und Verfahren sind wie bei den Banken involviert. Die Darlehensfirma weiß nicht, dass ich diese guten Nachrichten teile. Sie können sie per E-Mail kontaktieren.
    Jetzt bewerben ..... (aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com)
    Meine E-Mail für jeden Equire; brianhuagen101@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hallo kijker

    Wij zijn professionele handelaren, die wekelijks forex en binair voor investeerders verdienen, vertellen u graag meer over ons investeringsplatform waar u slechts $ 200 kunt investeren en wekelijks $ 2000 kunt verdienen. Veel mensen hebben van deze investering geprofiteerd. aanbod voor en tijdens dit convid-19-virus, als u door dit coronavirus financiële problemen doormaakt en u heeft hulp nodig bij het betalen van rekeningen, kiest u gewoon een geschikt investeringsplan voor uzelf en begint u wekelijks winst te maken

    $ 200 om in 7 dagen $ 2.000 te verdienen
    $ 300 om in 7 dagen $ 3.000 te verdienen
    $ 500 om in 7 dagen $ 5.000 te verdienen
    $ 1000 om in 7 dagen $ 10000 te verdienen
    $ 5000 om in 7 dagen $ 50.000 te verdienen

    Om nu uw investering te starten
    WhatsApp: +15022064419 of e-mail tradewithcarlos2156@gmail.com je wordt ook lid van ons kanaal op telegram https://t.me/joinchat/AAAAAEn2tUePbck3dMZ6Og

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik wil Karin Sabine-leningen voor mij een lening van € 9000 waarderen. Als je een dringende lening nodig hebt, voorkom dan dat je wordt opgelicht door nep-geldschieters en solliciteer via een echte leningfirma per e-mail sabinhelps@gmail.com whatsapp +79267494861

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Welcome. BE NOT TROUBLED anymore. you’re at the right place. Nothing like having trustworthy hackers. have you lost money before or bitcoins and are looking for a hacker to get your money back? You should contact us right away. It's very affordable and we give guarantees to our clients. Our hacking services are as follows:Email:Creditcards.atm@gmail.com 
    -hack into any kind of phone
    _Increase Credit Scores
    _western union, bitcoin and money gram hacking
    _criminal records deletion_BLANK ATM/CREDIT CARDS
    _Hacking of phones(that of your spouse, boss, friends, and see whatever is being discussed behind your back)
    _Security system hacking...and so much more. Contact THEM now and get whatever you want at
    Email:Creditcards.atm@gmail.com 

      Whats app:+1(305) 330-3282  

    WHY WOULD YOU NEED TO HIRE A HACKER??:
    There are so many Reasons why people need to hire a hacker, It might be to Hack a Websites to deface information, retrieve information, edit information or give you admin access.
    • Some people might need us To Hack Their Target Smartphone so that they could get access to all activities on the phone like , text messages , call logs , Social media Apps and other information
    • Some might need to Hack a Facebook , gmail, Instagram , twitter and other social media Accounts,
    • Also Some Individuals might want to Track someone else's Location probably for investigation cases
    • Some might need Us to Hack into Court's Database to Clear criminal records.
    • However, Some People Might Have Lost So Much Funds With BINARY OPTIONS BROKERS or BTC MINING and wish to Recover Their Funds
    • All these Are what we can get Done Asap With The Help Of Our Root Hack Tools, Special Hack Tools and Our Technical Hacking Strategies Which Surpasses All Other Hackers.

    ★ OUR SPECIAL SERVICES WE OFFER ARE:
    * RECOVERY OF LOST FUNDS ON BINARY OPTIONS
    * Credit Cards Loading ( USA Only )
    * BANK Account Loading (USA Banks Only)

    ★ You can also contact us for other Cyber Attacks And Hijackings, we do All ★

    ★ CONTACTS:
    * For Binary Options Recovery,feel free to contact (Creditcards.atm@gmail.com)for a wonderful job well done,stay safe.

    Why waste your time waiting for a monthly salary. When you can make up to $3,000 in 5-7days from home,                     
    Invest $300 and earn $3,000
    Invest $500 and earn $5,000
    Invest $600 and earn $6,000
    Invest $700 and earn $7,000
    Invest $800 and earn $8,000
    Invest $900 and earn $9,000
    Invest $1000 and earn $10,000

    IT HAS BEEN TESTED AND TRUSTED  

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoe ik mijn geliefde ervan weerhoud mij te bedriegen en hem alleen van me te laten houden, ik was ouder dan mijn geliefde Calment hij was 43 jaar oud en ik was 51 jaar oud, ik gaf hem alles wat hij wilde, maar hij bedroog me nog steeds, toen een vriend van mij die me over Dr Sacre vertelde, maakte een man van wie ze zoveel houdt verliefd op haar en ze leiden nu een beter leven samen, toen nam ik contact op met Dr Sacre voor hulp en legde hem alles uit op WhatsApp, ik belde hem omdat ik een beetje Engels kan spreken na ons gesprek deed hij wat gebeden en vertelde hij me dat mijn geliefde zal stoppen met me bedriegen en zo was het nu ongeveer 6 maanden dat hij een perfecte man is geweest en we houden nu allebei van elkaar, hier is Dr.Sacre Whatsapp-nummer + 2349076034359 en je kunt hem bereiken via e-mail ook sacretempleofpower@gmail.com, vertel hem met welk relatieprobleem je ook wordt geconfronteerd en hij zal je helpen
    Dank u dat u mij ook helpt mijn getuigenis te geven


    Mevrouw Jeanne uit Oostenrijk

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hallo allemaal, ik ben super opgewonden vandaag. Ik zag reacties van mensen die al een lening hadden gekregen van Sabinhelps@gmail.com en toen besloot ik me aan te melden op basis van hun aanbevelingen. Een paar uur geleden bevestigde ik in totaal 10.000 euro die ik van mijn eigen bankrekening had aangevraagd. Dit is echt geweldig nieuws en ik raad iedereen die een echte lening nodig heeft aan om een aanvraag in te dienen via e-mail: sabinhelps@gmail.com of whatsapp haar op +79267494861.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik wil een geheim delen over hoe je ervoor kunt zorgen dat je geliefde stopt met bedriegen en hoe je je ex man of vrouw terug kunt krijgen, ik en mijn vrouw zijn 12 jaar getrouwd met 2 kinderen, na enige tijd kwam ik erachter dat ze bedroog me, voordat ik het wist, gingen we scheiden, en elke dag mis ik haar, maar ik hou nog steeds van haar en ik wilde haar terug, na wat online onderzoek vond ik de spreukenmaker Dr. Sacre. spirit zei net dat ik contact moest opnemen met dr.Sacre, nadat ik veel had gelezen over hoe hij veel mensen had geholpen, nam ik contact met hem op en praatte met hem, ik spreek een beetje Engels, hij vertelde me dat mijn vrouw naar me toe zou komen, Ik deed wat hij me vroeg te doen, daarna was mijn vrouw binnen 24 uur terug en ik vertel je de waarheid dat Dr. Sacre de beste spreukmaker is die je kunt contacteren voor hulp als je een relatieprobleem hebt, neem dan contact met hem op via WhatsApp-nummer + 2349076034359 of je kunt hem mailen op sacretempleofpower@gmail.com, en ik beloof je dat je er geen spijt van zult krijgen,

    De heer Anthony Moritz

    BeantwoordenVerwijderen
  23. ken mario finance, we verstrekken leningen tegen een rente van 2%.

    kenmariofinances@gmail.com

    Goedendag meneer / mevrouw.

    Wij zijn een particulier bedrijf en we bieden leningen tegen lage rentetarieven bij het bepalen van het bedrag van de lening tussen 100 miljoen leningsvoorzieningen van een lening van $ 1.000 dollar voor bedrijfsontwikkeling: concurrentievermogen op voorsprong / bedrijfsuitbreiding.

    We bieden verschillende soorten leningen aan

    * Persoonlijke leningen (beveiligd en onbeveiligd)
    * Zakelijke leningen (beveiligd en onbeveiligd)
    * Consolidatielening

    Wij danken u dat u de tijd heeft genomen om deze advertentie te lezen. Voor meer informatie en vragen kunt u ons vandaag nog een e-mail sturen

    kenmariofinances@gmail.com

    ken mario

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hallo, heb je een lening nodig? Heeft u financiële ondersteuning nodig?
    Ik ben Susan Benson. Ik ben een geldschieter en ook een financieel adviseur.

    Heeft u een zakelijke lening, persoonlijke lening, hypotheeklening of een lening nodig om uw project te realiseren? als uw antwoord ja is, raad ik u aan contact op te nemen met mijn kantoor. We verlenen allerlei soorten leendiensten, inclusief leningen op lange en korte termijn, u kunt ons gewoon schrijven via e-mail: (sunshinefinancialgroupinc@gmail.com) of ons rechtstreeks op WhatsApp sturen via: +447903159998 en u ontvangt in een oogwenk een reactie.

    Wij zijn een uitgebreide financiële dienstverlener en we zijn toegewijd om u te helpen uw financiële doelstellingen op lange en korte termijn te verbeteren, omdat uw financiële stabiliteit ons uiteindelijke doel is.

    Hier zijn enkele redenen waarom u contact met ons zou moeten opnemen voor een lening;
    * Gemak - U kunt altijd en overal een lening aanvragen.
    * Flexibel bedrag - u beslist hoeveel u wilt lenen.
    * Snelle directe financiering - Ontvang uw lening binnen 24 uur na goedkeuring.
    * Flexibel rentepercentage van 3%.
    * Hoge goedkeuringspercentages
    * U krijgt de kans om de terugbetalingsdatum te selecteren, wekelijks, maandelijks of jaarlijks voor een periode van 1-30 jaar.
    * Eenvoudige online applicatie.
    * Persoonlijke begeleiding en expertise.
    * Geen verborgen kosten

    Veel mensen hebben financiële steun nodig om een ​​bedrijf op te starten en hun project af te ronden, en ze vinden het zo moeilijk om een ​​lening te krijgen bij hun lokale banken of andere financiële instellingen. Ik kan u verzekeren dat we u kunnen helpen uit uw financiële problemen, omdat we talloze individuen en organisaties hebben geholpen die over de hele wereld met financiële moeilijkheden te maken hebben gehad. Wanneer u bij ons solliciteert, solliciteert u bij een vertrouwd bedrijf dat om uw financiële behoeften geeft. Onze hoogste prioriteit is uw financiële stabiliteit en er wordt voor u gezorgd gedurende het hele proces.

    Voor meer informatie over ons kredietaanbod kunt u ons uw kredietaanvraag sturen via:
    E-mail: sunshinefinancialgroupinc@gmail.com OF;
    WhatsApp: +447903159998

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hallo en welkom bij Spotlight Global Financial Services, mijn naam is Claudia Klein, ik ben een geldschieter en ook een financieel adviseur.

    Heeft u dringend financiële versterking nodig? Heeft u voor verschillende doeleinden een lening nodig? als uw antwoord ja is, raad ik u aan om contact op te nemen met mijn kantoor via | spotlightglobalservices@gmail.com | of stuur ons een bericht op WhatsApp: +4915758108767 | en binnen 24 uur een lening op uw rekening hebben staan, want we bieden uitstekende leendiensten over de hele wereld.

    We bieden allerlei soorten leendiensten aan (persoonlijke lening, zakelijke lening en nog veel meer), we bieden zowel langlopende als kortlopende leningen aan en u kunt ook tot 15 miljoen euro lenen. Mijn bedrijf helpt u verschillende doelen te bereiken met een breed scala aan leningproducten.

    We weten dat het krijgen van een legitieme lening altijd een enorm probleem is geweest.Voor individuen die een financieel probleem hebben en er een oplossing voor nodig hebben, vinden veel mensen het zo moeilijk om een ​​eigen vermogen te krijgen van hun lokale banken of andere financiële instellingen vanwege de hoge rente tarief, onvoldoende onderpand, verhouding schuld / inkomen, lage kredietscore of andere redenen.

    Geen wachttijden of stressvolle bankbezoeken meer. Onze service is 24/7 beschikbaar - u kunt een lening krijgen en uw transacties voltooien waar en wanneer u maar wilt.

    Wij bieden 24 uur per dag leendiensten van wereldklasse. Voor vragen / vragen? - Stuur een e-mail naar | spotlightglobalservices@gmail.com | of stuur ons een bericht op WhatsApp: +4915758108767 |

    Uw familie, vrienden en collega's hoeven niet te weten dat u weinig geld heeft, schrijf ons gewoon en u ontvangt een lening.

    Uw financiële vrijheid ligt in uw handen!

    BeantwoordenVerwijderen