Zoeken

maandag 2 maart 2020

Nu we hypotheekvrij zijn begint voor ons een heel nieuw hoofdstuk.

En dan word je opeens wakker op een grijze maandagmorgen in het besef dat je nooit meer hypotheekrente aan de bank hoeft te betalen. Natuurlijk is dat een heerlijk gevoel, maar na 11,5 jaar fanatiek aflossen voelt het ook een tikje onwerkelijk. Meer dan tien jaar lang hielden we de blik strak gericht op een denkbeeldige stip op de horizon, nu dobberen we zonder reisdoel in een veilige haven. Maar de laatste zeven dagen van de looptijd zullen we in elk geval nooit meer vergeten. En dan was er er vanmorgen bij het open trekken van de gordijnen ook nog die prachtige witte reiger die zich nooit eerder had vertoond.


De afgelopen week begon in een vakantiehuisje in Overijssel en daarmee was de cirkel mooi rond. In oktober 2008 nam ik het besluit om fanatiek te gaan aflossen in een huisje op de Veluwe, terwijl ik met een boek van Eric Mecking op schoot verbijsterd naar de kelderende aandelenkoersen zat te staren. De laatste zeven dagen - want we waren écht aan het aftellen - verbleven we opnieuw in de bossen, maar dan met een totaal andere uitgangspositie.

Meteen na aankomst reden we door naar een verbouwde boerenschuur in Drenthe om daar de Canadsese folkzangeres Madeleine Roger te zien optreden. We hádden al kaartjes voor haar concert in Rotterdam, maar stomtoevallig trad ze daar ook in de buurt op. Na afloop van haar optreden vroeg ik of zij, en haar (begeleidings)partner Logan McKillop, iets toepasselijk in het cd-boekje wilden schrijven en dat deden ze.


De rest van de week draaiden we haar muziek bijna non-stop, zodat Cottonwood voorgoed de soundtrack is geworden van het afscheid nemen van onze schuld. Tussendoor kregen we goede vrienden uit de Randstad op bezoek, maakten we lange wandelingen door de schitterende omgeving, gingen we bij familie langs en bij verre familie, bezochten we de bioscoop in Zwolle (waar ik met mijn Cinevillepas ook voor niks naar binnen mocht) en zaten we uren achtereen heerlijk te lezen in het huisje.

In het nabijgelegen dorp kocht mijn vrouw twee paar schoenen en een dure winterjas in de uitverkoop, waarna ik in dezelfde winkel maar liefst twee jassen scoorde met 50% korting. Toen we later die week in de stad Groningen waren voor een bezoek aan een achterneef (die ik nooit eerder had ontmoet maar die me attendeerde op mijn Scandinavische roots), kocht ik twee paar nieuwe cowboylaarzen in precies dezelfde winkel waar ik rond 2006 mijn laatste paar vandaan had.


Je zou het een opluchtingsrally kunnen noemen, maar ook een soort inhaalslag. Veel spullen in en om huis (en in de kledingkast) zijn inmiddels aan vervanging toe, doordat we de afgelopen jaren alleen het hoognodige kochten. Nu zijn we niet alleen hypotheekvrij, maar hebben we ook meer vrij te besteden. Met een nieuwe outfit versterk je ook nog eens het gevoel dat je een bladzijde omslaat en aan een nieuw hoofdstuk begint. Heel veel zal er overigens niet veranderen, want ondanks die nieuwe schoenen gaan we gewoon op de oude voet verder.

Er valt nog veel meer over deze week te vertellen (en dat zal ik binnenkort zeker doen, omdat er een frappante overeenkomst is tussen de omstandigheden in 2008 en 2020), maar voor vandaag volsta ik met de vaststelling dat het doel is bereikt. Omdat ik altijd op zoek ben naar symboliek, keek ik niet eens verrast op toen ik vanmorgen vanuit het keukenraam een witte reiger zag. Normale exemplaren zie je hier natuurlijk vaker, maar dit was de eerste witte in al die jaren. Niet alleen heeft deze week dus zijn eigen soundtrack, het afscheid van de hypotheek heeft ook zijn hoogsteigen symbool in de gedaante van een maagdelijk witte watervogel.


44 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Liefde is altijd mooi als je met de ware persoon, jij en ware minnaar. Ik ben Mayruris Camplelo Mijn vriendje heeft brak met mij en ik was eenzaam, dus ik was gericht op een zeer vriendelijke en grote spell caster Dr ADELEKE die me hielp om terug te brengen mijn minnaar naar mij en hij vroeg me voor 340 euro voor de items die nodig zijn voor de spreuk en vandaag ben ik met hem nu en we zijn gelukkig samen. Ik ben erg dankbaar voor wat je hebt gedaan voor mij Dr ADELEKE u e-mail hem aoba5019@gmail.com of Whatsapp me via +27740386124.

      Verwijderen
    2. Hallo iedereen,
      Mijn naam is Mr, Rugare Sim. Ik woon in Nederland en ben vandaag een gelukkige man? en ik zei tegen mezelf dat elke geldschieter die mij en mijn gezin uit onze arme situatie redt, ik iedereen die op zoek is naar een lening naar hem doorverwijst, hij gaf geluk aan mij en mijn familie, ik had een lening nodig van € 300.000,00 om mijn leven helemaal opnieuw te beginnen, want ik ben een alleenstaande vader met 2 kinderen Ik ontmoette deze eerlijke en Allah vrezende man geldschieter die mij helpt met een lening van € 300.000,00, hij is een Allah vrezende man, als je een lening nodig hebt en u betaalt de lening terug, neem contact met hem op vertel hem dat (Mr, Rugare Sim) u naar hem verwijst. Neem contact op met de heer Mohamed Careen via e-mail: (arabloanfirmserves@gmail.com)


      INFORMATIEFORMULIER VOOR DE LENING
      Voornaam......
      Midden-naam.....
      2) Geslacht: .........
      3) Nodig leningsbedrag: .........
      4) Duur van de lening: .........
      5) Land: .........
      6) Thuisadres: .........
      7) Mobiel nummer: .........
      8) E-mailadres ..........
      9) Maandelijks inkomen: .....................
      10) Beroep: ...........................
      11) Over welke site heb je het hier over .....................
      Bedankt en vriendelijke groeten.
      E-mail arabloanfirmserves@gmail.com

      Verwijderen
  2. Gefeliciteerd met dit nieuwe 'vrije' hoofdstuk. Wij zitten er al jaren in m.b.t. het huis dan nog niet met werk. Maar wat is dat een heerlijk gevoel, iedere dag weer!!

    Groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd. Lees met plezier al je blogs en twitterberichten.
    Wij nog een klein stukje hupotheek.
    Helaas slachtoffer van de woekerpolis ellende.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klinkt bekend. Wij hadden ook een polis waarmee we 30% tekort kwamen op de einddatum. Gelukkig ontdekte ik dat op tijd.

      Verwijderen
  4. Lekker hoor. Gefeliciteerd Gerhard. Wij kijken al uit naar onze laatste maand...over bijna 4 jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd, Gerhard! Heerlijk gevoel om niet meer afhankelijk te zijn van een bank. Nu de pensioenpot verder opbouwen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel. Ons pensioen ziet er eigenlijk wel goed uit. Mijn vrouw bouwt met haar deeltijdbaan nog pensioen op en ik heb 25 jaar in loondienst gewerkt.

      Verwijderen
  6. Gefeliciteerd Gerhard! Lijkt me heerlijk om met dat besef wakker te worden. Zonder al dat extra aflossen zul je vast een aardig bedrag per maand over hebben.
    Heb je al een volgende stip op de horizon in gedachten?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We gaan eerst eens even rustig genieten van ons hypotheekvrije leven (ook om te kijken wat we nu elke maand spelenderwijs overhouden/sparen). Daarna misschien eens kijken naar verduurzamen van het huis en het omlaag brengen van de energierekening.

      Verwijderen
  7. gefeliciteerd wat een vrijheid! We zijn nu 2 jaar bezig met aflossen en ,we vinden het geweldig . ik wacht met smart op je nieuwe boek.!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel. Gisteren de achterflap van het nieuwe boek afgerond, dus hij kan al bijna naar de drukker.

      Verwijderen
  8. Gefeliciteerd Gerhard (en familie natuurlijk)!
    Zo leuk om jullie aflosmarathon te hebben mogen volgen in de afgelopen jaren. Nadat jullie talloze anderen (waaronder ook ons) hebben aangemoedigd, nu eindelijk zelf de bank ook mogen ontslaan van hun diensten ;-)

    Hartelijke groeten uit Magyarország (Hongarije)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Deze spam reclame kon geen beter blog uitgekozen hebben ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Sendra laarzen heb ik ook. Met die kwaliteit hoef je komende 10 - 15 jaar geen nieuw schoeisel meer aan te schaffen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt. Ik haal in elk geval mijn AOW-datum zonder ooit nog een schoenenwinkel binnen te stappen.

      Verwijderen
  11. Ha, ja, daarom laat ik hem voor de grap ook maar staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gefeliciteerd. Lijkt me heerlijk om het te kunnen zeggen.

    Al ben ik zelf nog verre van hypotheekvrij, je boeken hebben wel het startsein gegeven voor mij om het financiële roer om te gooien.Het is toch een manier van omdenken. Inmiddels werk ik 4 dagen en koop ik niet al te veel nutteloze zooi meer. Nu ga ik leven alsof ik drie dagen werk. Er is meer in het leven dan het hamsterwiel

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo, heeft u een snelle lening nodig?
    Ik ben Susan Benson. Ik ben een geldschieter en ook een financieel adviseur.

    Gezien de stagnatie die de wereld doormaakt als gevolg van de impact van het coronavirus (COVID-19) op het bedrijfsleven en de economie, worden veel mensen geconfronteerd met vroegtijdige financiële uitdagingen en met de aanwezigheid van een contant overschot in mijn bedrijf, we willen de geldcirculatie versnellen door klanten binnen en buiten Europa te financieren met een lening.

    Heeft u een lening nodig om een ​​bedrijf op te starten, een huis of auto te kopen of heeft u een lening nodig om andere persoonlijke redenen? Als uw antwoord JA is, zal ik u adviseren om contact op te nemen met mijn bedrijf. Wij verlenen allerlei soorten leendiensten, zowel beveiligde als ongedekte leningen. Het enige dat u hoeft te doen, is ons te schrijven via e-mail: sunshinefinancialgroupinc@gmail.com of ons rechtstreeks een bericht te sturen op WhatsApp / Telegram via: +447903159998 en ontvang onmiddellijk een reactie.

    Wij zijn een uitgebreide financiële dienstverlener en we zijn toegewijd om u te helpen uw financiële doelstellingen op lange en korte termijn te verbeteren, omdat uw financiële stabiliteit ons uiteindelijke doel is.

    Functies en voordelen;
    * Gemak - U kunt altijd en overal een lening aanvragen.
    * Flexibel bedrag - U beslist hoeveel u wilt lenen.
    * Fast Direct Funding - Ontvang uw lening binnen 24 uur na goedkeuring.
    * Flexibele rentevoet van 2,5% tot 3% per jaar
    * Hoge goedkeuringspercentages
    * U krijgt de kans om de terugbetalingsdatum te selecteren, hetzij wekelijks, maandelijks of jaarlijks voor een duur van 1-30 jaar.
    * Geen verborgen kosten

    Veel mensen vinden het om een ​​of andere reden zo moeilijk om een ​​lening te krijgen van hun lokale banken of andere financiële instellingen, we zijn hier om u te helpen.

    Als u echt een oplossing nodig heeft voor uw financiële uitdagingen, bent u een stap verwijderd om financieel vrij te worden, schrijf ons vriendelijk voor meer informatie via:
    E-mail: sunshinefinancialgroupinc@gmail.com OF;
    WhatsApp / Telegram: +447903159998
    2020 © ️ In orde gereserveerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. vriendelijke groeten
    Mijn naam is ADRIANA TANGUILA.
    Gewoon om dit moment van vreugde met je te delen.
    Ik heb net een lening van € 30.000 ontvangen van een grote Spaanse Franco-handelaar.
    Met hem had ik totale voldoening.
    Momenteel ben ik de gelukkigste vrouw ter wereld.
    En dit dankzij één man.
    Het is God die mij in de weg heeft gezet.
    En ik ga deze getuigenis met u delen.
    Zijn naam is ALAIN FESTOR.
    Dit is een man die zijn verplichtingen altijd respecteert.
    Hij is een man van zijn woord.
    Het is uniek.
    Als u geld moet lenen,
    Ik vraag u contact met hen op te nemen.
    Hij is een zeer effectieve man op de lijst met betrouwbare documenten.
    Voor meer informatie over deze man,
    Neem contact met mij op via e-mail: adriana.tanguila132@gmail.com
    Of neem contact op met de geldschieter: alainfestor1955@gmail.com
    DANK

    BeantwoordenVerwijderen
  15. vriendelijke groeten
    Mijn naam is ADRIANA TANGUILA.
    Gewoon om dit moment van vreugde met je te delen.
    Ik heb net een lening van € 30.000 ontvangen van een grote Spaanse Franco-handelaar.
    Met hem had ik totale voldoening.
    Momenteel ben ik de gelukkigste vrouw ter wereld.
    En dit dankzij één man.
    Het is God die mij in de weg heeft gezet.
    En ik ga deze getuigenis met u delen.
    Zijn naam is ALAIN FESTOR.
    Dit is een man die zijn verplichtingen altijd respecteert.
    Hij is een man van zijn woord.
    Het is uniek.
    Als u geld moet lenen,
    Ik vraag u contact met hen op te nemen.
    Hij is een zeer effectieve man op de lijst met betrouwbare documenten.
    Voor meer informatie over deze man,
    Neem contact met mij op via e-mail: adriana.tanguila132@gmail.com
    Of neem contact op met de geldschieter: alainfestor1955@gmail.com
    DANK

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo kijker
    Wij zijn professionele handelaren, die wekelijks forex en binair voor investeerders verdienen, vertellen u graag meer over ons investeringsplatform waar u al vanaf $ 200 kunt beleggen en wekelijks $ 2000 kunt verdienen. Veel mensen hebben al eerder van dit investeringsaanbod geprofiteerd. en tijdens dit convid-19-virus, als u financiële moeilijkheden doormaakt als gevolg van dit coronavirus en u heeft hulp nodig bij het betalen van rekeningen, kiest u gewoon een geschikt investeringsplan voor uzelf en begint u wekelijks winst te maken: $ 500 om $ 7.000 te verdienen in 7 dagen: $ 1000 om $ 10000 te verdienen in 7 dagen: $ 5000 om in 7 dagen $ 50000 te verdienen.
    Neem nu contact op via WhatsApp om uw investering te starten: (+12166263236)
    e-mail: carlose78910@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  17. HOE KREEG IK MIJN LENING VAN DIT GROTE BEDRIJF

    Hallo lieve mensen, ik ben Linda McDonald en woon momenteel in Austin Texas, VS. Ik ben op dit moment een weduwe met drie kinderen en ik zat vast in een financiële situatie in april 2020 en ik moest herfinancieren en mijn rekeningen betalen. Ik heb geprobeerd om leningen te zoeken bij verschillende kredietverstrekkers, zowel privé als zakelijk, maar nooit met succes, en de meeste banken hebben mijn krediet afgewezen, niet ten volle ten prooi vallen aan die schurken die hen zelfgeldlener noemen, ze zijn allemaal oplichterij, alles wat ze willen is jouw geld en u zult niet meer van hen horen dat ze het mij twee keer hebben aangedaan voordat ik de heer David Wilson ontmoette. Het interessantste is dat mijn lening binnen 74 uur aan mij is overgemaakt, dus ik zal u adviseren contact op te nemen met de heer David als u bent geïnteresseerd in het verkrijgen van een lening en u weet zeker dat u hem op tijd kunt terugbetalen. U kunt contact met hem opnemen via e-mail ……… (davidwilsonloancompany4@gmail.com) Geen kredietcontrole, geen mede-ondertekenaar met slechts 2% rente en betere terugbetalingsplannen en schema als u contact moet opnemen met een bedrijf met betrekking tot het veiligstellen van een lening zonder onderpand, neem dan vandaag nog contact op met de heer David Wilson voor uw lening.

    Ze bieden allerlei soorten leningen aan.
    Lening op korte termijn (5_10 jaar)
    Langlopende lening (20_40)
    Lening op middellange termijn (10_20)
    Ze bieden een lening aan
    Woninglening ............., Zakelijke lening ........ Schuldlening .......
    Studielening .........., lening voor opstarten van bedrijven
    Zakelijke lening ......., Bedrijfslening .............. enz
    E-mail .......... (davidwilsonloancompany4@gmail.com)
    Als het gaat om financiële crisis en lening, dan is de financiële lening van David Wilson de plek om naartoe te gaan, vertel hem alsjeblieft dat ik mevrouw Linda McDonald je veel geluk toewees ... ....

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Naam: ....... Zalina Diato
    Beroep ....... Directeur
    Leningbedrag Ontvangen ... € 6,4 miljoen
    Rentevoet ..... 1%
    Lening bedrijf ...... AASIMAHA ADILA AHMED LENING FIRM
    E-mail ..... aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com

    Mijn naam is zalina uit Azië, ik woon hier in Linz, ik ben een grote investeerder in onroerend goed, ik ben getrouwd met een slechte man die alles heeft vernietigd dat ik heb gewerkt en voor 31 jaar heb gebouwd. Hij bracht me bankschuld en ik kon niet betalen, mijn eigendommen aan zee werden gesiez ik benaderde veel banken en geen bank stond klaar om me een lening te geven omdat ik een slechte krediet kreeg, ik dank ALLAH voor het beëindigen van mijn verdriet door AASIMAHA ADILA AHMED LOAN FIRM.Ik las een paar dagen geleden een zakelijk tijdschrift toen ik veel getuigenissen tegenkwam over het gerenommeerde leningsbedrijf dat mensen in schulden helpt en leningen verstrekt voor investeringen zonder stress zoals de commerciële banken. Ik nam de e-mail en solliciteerde, hoewel ik een grapje vond toen ik mijn lening op mijn rekening kreeg. AASIMAHA ADILA AHMED LENING FIRM gaf me (€ 6,4 miljoen), tegen een rentetarief van 1%, ik wil iedereen die een legitieme leningfirma wil, adviseren om contact op te nemen met AASIMAHA ADILA AHMED LENING FIRM die 100% Geniue biedt en lening garandeert. Ik heb begon mijn schuld te betalen en mijn bedrijf nieuw leven in te blazen.

    Solliciteer op: aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hallo, heb je financiële steun nodig? Heb je een lening nodig?
    Ik ben Susan Benson van Sunshine Financial Group. Ik ben een geldschieter en ook een financieel adviseur.

    Wij verlenen allerlei soorten leningdiensten (persoonlijke lening, zakelijke lening, hypotheeklening en vele andere). Wij verstrekken zowel langlopende als kortlopende leningen, gedekte en ongedekte leningen tegen een betaalbare rente van 3% per jaar. Als u dringend een lening nodig heeft, zal ik u adviseren contact op te nemen met mijn kantoor. U kunt ons schrijven via e-mail: sunshinefinancialgroupinc@gmail.com of ons rechtstreeks een bericht sturen via WhatsApp of Telegram via: +447903159998 en ontvang direct een reactie.

    Wij zijn een uitgebreide financiële dienstverlener en we zijn toegewijd om u te helpen uw financiële doelstellingen op lange en korte termijn te verbeteren, omdat uw financiële stabiliteit ons uiteindelijke doel is.

    Met wat er over de hele wereld gebeurt, worden veel mensen geconfronteerd met vroegtijdige financiële uitdagingen, sommigen vinden het zo moeilijk om een ​​lening te krijgen van hun lokale banken of andere financiële instellingen vanwege de hoge rente, onvoldoende onderpand, lage kredietscore , verhouding schuld / inkomen en vele andere redenen.

    We kunnen u helpen met een oplossing voor uw financiële uitdagingen, schrijf gewoon naar mijn kantoor en we helpen u met een lening die het beste bij u past. We hebben talloze individuen en organisaties geholpen die over de hele wereld met financiële moeilijkheden te maken hebben gehad. Wanneer u bij ons solliciteert, solliciteert u bij een vertrouwd bedrijf dat om uw financiële behoeften geeft, onze hoogste prioriteit is uw financiële stabiliteit.

    Voor meer informatie over ons kredietaanbod kunt u ons uw kredietaanvraag sturen via:
    E-mail: (sunshinefinancialgroupinc@gmail.com) OF;
    WhatsApp: +447903159998
    U kunt altijd en overal naar ons schrijven.
    2020 © ️Alle rechten voorbehouden

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Name..Brian Günter Haugen
    Lebe in ..... Nordrhein-Westfalen
    Beruf ...... Geschäftsmann
    Darlehensbetrag .... 250.000 €
    Darlehenszinsen .... 1%
    Religion: Katholizismus
    Meine E-Mail für jeden Equire; brianhuagen101@gmail.com

    Es wurde gesagt, dass das Leben nur dann wirklich in vollen Zügen genossen werden kann, wenn es Leiden und Schmerzen gegeben hat. Ich bin froh und dankbar, dass ich bei meiner Mizuho Bank, Ltd. Filiale Düsseldorf einen Kredit in Höhe von 250.000 € erhalten habe Bankkonto,. Sind Sie ein Mann oder eine Frau und haben einen Kredit beantragt und wurden von Ihrer Bank abgelehnt? Ich möchte Ihnen heute sagen, dass Sie einen Kredit von der besten Online-Firma erhalten können und nicht viele Dokumente ausfüllen müssen, sie haben auch einen guten Zinssatz von 1%. Ich wurde von einem Freund, der einen Kredit von ihnen erhalten hatte, der AASIMAHA ADILA LOAN COMPANY vorgestellt. Ich brauchte Bargeld und besuchte meine Bank. Sie sagten mir, dass ich wegen schlechter Kredite nicht qualifiziert sei, einen Kredit zu erhalten, und die Bankzinsen auch hoch. Ich bin jetzt glücklich, weil ich das große Geschäft meiner Träume aufbauen kann. Meine Zahlung wird bald beginnen. Verschwenden Sie keine Zeit mehr mit der Geschäftsbank mit dem hohen Zinssatz und wenden Sie AASIMAHA ADILA AHMED LOAN FIRM an, um Ihre Darlehensmittel zu erhalten. Sie sind sehr schnell zu genehmigten Darlehen und schreiben Ihr Konto am selben Tag des Antrags gut. Nein, zu viele Prozesse und Verfahren sind wie bei den Banken involviert. Die Darlehensfirma weiß nicht, dass ich diese guten Nachrichten teile. Sie können sie per E-Mail kontaktieren.
    Jetzt bewerben ..... (aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com)
    Meine E-Mail für jeden Equire; brianhuagen101@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Het zal slecht zijn om dit alleen voor mezelf te houden. Ik kwam de beste binaire verwachting ooit tegen, Sir Carlos Crypto die me echt helpt om te investeren, hij is heel eerlijk en ijverig in zijn werk. Het enige wat ik deed was $ 500 investeren en binnen 7 dagen maakte hij $ 7000 winst voor mij. Neem contact met hem op via Whatsapp:? +1 (216) 626-3236 of e-mail: carlose78910@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik ben zo opgewonden dat ik een lening heb gekregen van een geldschieter die me heeft geholpen met mijn lening. Het was verbazingwekkend hoe ik een lening kreeg ... Ik probeerde een andere dienst, maar ik kon nooit een lening krijgen van die dienst. Sommigen van hen zullen me vragen veel documenten in te vullen en aan het eind van de dag zal het niet goed eindigen. Maar ik ben blij na een ontmoeting met Elena Nino. Ik heb mijn lening van € 22.000, - kunnen krijgen nu mijn bedrijf goed gaat en ik wil dat jullie dit vandaag allemaal weten, want ze zijn snel en 100% betrouwbaar. Nu betaal ik de lening die ik van het bedrijf Elena Nino kreeg, leningen over de hele wereld. Neem contact met hen op en verspil geen tijd met die geldschieters, neem contact op met deze e-mail: elenanino0007@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik wil Karin Sabine-leningen voor mij een lening van € 4000 waarderen. Als je een dringende lening nodig hebt, voorkom dan dat je wordt opgelicht door nep-geldschieters en solliciteer via een echte leningfirma per e-mail sabinhelps@gmail.com whatsapp +79267494861

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hallo kijker

    Wij zijn professionele handelaren, die wekelijks aan forex en binair verdienen voor investeerders, zullen u graag alles vertellen over ons investeringsplatform waar u al vanaf $ 200 kunt investeren en wekelijks $ 2000 kunt verdienen, veel mensen hebben geprofiteerd van deze investering aanbieding voor en tijdens dit convid-19-virus, als u door dit coronavirus in financiële moeilijkheden verkeert en u hulp nodig heeft bij het betalen van rekeningen, kies dan gewoon een geschikt investeringsplan voor uzelf en begin wekelijks winst te maken als u geïnteresseerd bent, kunt u nu contact met mij opnemen via dit nummer +1 (502) 2064419

    $ 200 om in 7 dagen $ 2.000 te verdienen
    $ 300 om in 7 dagen $ 3.000 te verdienen
    $ 500 om in 7 dagen $ 5.000 te verdienen
    $ 1000 om in 7 dagen $ 10.000 te verdienen
    $ 5000 om in 7 dagen $ 50.000 te verdienen

    Om nu met uw investering te beginnen, e-mail: tradewithcarlos2156@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hallo kijker

    Wij zijn professionele handelaren, die wekelijks aan forex en binair verdienen voor investeerders, zullen u graag alles vertellen over ons investeringsplatform waar u al vanaf $ 200 kunt investeren en wekelijks $ 2000 kunt verdienen, veel mensen hebben geprofiteerd van deze investering aanbieding voor en tijdens dit convid-19-virus, als u door dit coronavirus in financiële moeilijkheden verkeert en u hulp nodig heeft bij het betalen van rekeningen, kies dan gewoon een geschikt investeringsplan voor uzelf en begin wekelijks winst te maken als u geïnteresseerd bent, kunt u nu contact met mij opnemen via dit nummer 1 (502) 2064419

    $ 200 om in 7 dagen $ 2.000 te verdienen
    $ 300 om in 7 dagen $ 3.000 te verdienen
    $ 500 om in 7 dagen $ 5.000 te verdienen
    $ 1000 om in 7 dagen $ 10.000 te verdienen
    $ 5000 om in 7 dagen $ 50.000 te verdienen

    Om nu met uw investering te beginnen, e-mail: tradewithcarlos2156@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Heeft u dringend een lening nodig om uw schulden af te lossen of heeft u een eigen vermogen lening nodig om uw bedrijf te verbeteren? Bent u afgewezen door banken en andere financiële instellingen? Heeft u een leningconsolidatie of hypotheek nodig? Zoek niet meer, want we zijn hier om al uw financiële problemen tot het verleden te maken. Neem contact met ons op via e-mail:

    oceanfmortgages@gmail.com
    oceanfmortgages@gmail.com

    Dit zijn hypotheken van Ocean Finance. Wij bieden geïnteresseerden leningen aan tegen een redelijke rente van 2%. Het bereik varieert van 5.000,00 euro tot maximaal 100.000.000,00 euro.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hallo kijker

    Wij zijn professionele handelaren die wekelijks verdienen aan forex en binair voor investeerders, we zullen u graag alles vertellen over ons investeringsplatform waar u al vanaf $ 200 geld kunt investeren en wekelijks $ 2000 kunt verdienen, veel mensen hebben geprofiteerd van deze investering aanbieding voor en tijdens dit convid-19-virus, als u door dit coronavirus in financiële moeilijkheden verkeert en u hulp nodig heeft bij het betalen van rekeningen, kies dan gewoon een geschikt investeringsplan voor uzelf en begin wekelijks winst te maken als u geïnteresseerd bent, kunt u nu contact met mij opnemen via dit nummer +1 (502) 2064419

    $ 200 om in 7 dagen $ 2.000 te verdienen
    $ 300 om in 7 dagen $ 3.000 te verdienen
    $ 500 om in 7 dagen $ 5.000 te verdienen
    $ 1000 om in 7 dagen $ 10.000 te verdienen
    $ 5000 om in 7 dagen $ 50.000 te verdienen

    Om nu met uw investering te beginnen, e-mail: tradewithcarlos2156@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor deze informatie Muhammad! Om een ​​succesvolle handelaar te worden, moet u de werking van forex begrijpen, uw analyse vertrouwen en de regels en strategie volgen die u heeft opgesteld - dat is mijn standpunt. instaforex review Ik heb besloten om in januari een demo-account te openen. Ik heb er nooit spijt van gehad!

      Verwijderen
  28. IK WIL DE HEER LEROY BEDANKT VOOR HET GEVEN VAN MIJ EEN LENING IK HEB MEERDERE KEER OPLOSSEN IN EEN PROBEER EEN ONLINE LENING TE KRIJGEN TOT IK DIAMANTLENINGEN VOND OM MIJ EEN LENING TE GEVEN VAN 43000 EUR ZONDER ENIGE VOORUITBETALING ALS U VANDAAG EEN DRINGEND LENING NODIG HEBT: diamondloans24@yahoo.com

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ik wil Karin Sabine-leningen voor mij een lening van € 7000 waarderen. Als je een dringende lening nodig hebt, zorg dan dat je niet wordt opgelicht door nep-geldschieters en solliciteer via een echte kredietverstrekker via e-mail sabinhelps@gmail.com whatsapp +79267494861

    BeantwoordenVerwijderen


  30. IK WIL DE HEER LEROY BEDANKT VOOR HET GEVEN VAN MIJ EEN LENING IK HEB MEERDERE KEER OPLOSSEN IN EEN PROBEER EEN ONLINE LENING TE KRIJGEN TOT IK DIAMANTLENINGEN VOND OM MIJ EEN LENING TE GEVEN VAN 43000 EUR ZONDER ENIGE VOORUITBETALING ALS U VANDAAG EEN DRINGEND LENING NODIG HEBT: diamondloans24@yahoo.com whatsapp: +16613814014

    BeantwoordenVerwijderen